۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

منچسترسیتی برای سومین سال متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی جزیره شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، منچسترسیتی دوباره قهرمان لیگ برتر شد. برای اولین‌بار در تاریخ این باشگاه، آنها برای سومین فصل متوالی عنوان قهرمانی را کسب کردند و این یکی از به‌یادماندنی‌ترین پیروزی‌های آن‌ها خواهد بود.

اگرچه تیم پپ گواردیولا در فاصله سه بازی مانده به پایان لیگ موفق شد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، اما بدون شک کسب رتبه اول در فصل جاری کار آسانی نبوده است. آنها تا آخرین هفته‌ها در سایه آرسنال بودند و رقابت سنگینی با این تیم داشتند، تیمی که در ابتدای فصل کمتر کسی فکر می‌کرد بتواند شانس بالایی برای بالا بردن جام قهرمانی انگلیس داشته باشد.

فراموش نکنیم که تیم میکل آرتتا اواسط ژانویه از برتری هشت امتیازی نسبت به سیتی برخوردار بود، اما به لطف روحیه تیمی باورنکردنی سیتی و تسلیم‌ناپذیری گواردیولا، سیتیزن‌ها توانستند توپچی‌ها را پشت سر بگذارند.

در این گزارش به لحظات کلیدی هفتمین قهرمانی سیتی در لیگ برتر و پنجمین قهرمانی سیتی تحت هدایت گواردیولا را می‌پردازیم.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

جذب هالند

می‌توان گفت سیتی سیزدهم ژوئن ۲۰۲۲، روزی که به‌طور رسمی با ارلینگ هالند قرارداد امضا کرد، قهرمان لیگ شد. این راز بر هیچکس پوشیده نیست. ستاره نروژی با پیوستن به ترکیب پپ نمایش خارق‌العاده‌ای در لیگ برتر داشت و توانست در تیمی که پدرش آلفی روزی در آن بازی می‌کرد، فوتبال را در اتحاد به بالاترین سطح ممکن برساند. سیتی که فصل گذشته لیورپول را بدون داشتن یک مهاجم و با کوین دی بروینه به عنوان بهترین گلزن خود به در کورس قهرمانی شکست داد، بازیکنی را به خدمت گرفت که در دو فصل اخیر خود در بوندس‌لیگا ۴۹ گل به ثمر رسانده بود. با این حال، هالند در انگلیس بسیار پربارتر از دوران حضورش در آلمان ظاهر شد و رکورد بی‌نظیر گلزنی در یک فصل لیگ جزیره را شکست.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

پیروزی در دربی

هر مدعی قهرمانی باید میخ خود را از ابتدا محکم بکوبد! منچسترسیتی این کار را با برتری شش بر سه مقابل منچستریونایتد انجام داد. دربی همان مسابقه‌ای بود که هالند می‌گوید او بیش از هر زمان دیگری منتظر آن بود. وی در این دیدار هت تریک کرد و شب رویایی سیتی در دربی، خط و نشانی برای رقبا در لیگ بود. هواداران یونایتد نمی‌توانستند آنچه را که می‌دیدند درک کنند و بسیاری از آنها پیش از پایان مسابقه ورزشگاه اتحاد را ترک کردند.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

کامبک مقابل تاتنهام

سیتی در سال ۲۰۲۳ شروع ناخوشایندی داشت و در شب سال نو در خانه اورتون به تساوی یک بر یک رضایت داد. آن‌ها سپس توسط ساوتهمپتون از جام کارابائو حذف شدند و در اولدترافورد دو بر یک به منچستریونایتد باختند. در حالی که پپ با هشت امتیاز کمتر نسبت به آرسنال تیمش را امیدوار به قهرمانی نگه داشت، کسب پیروزی برابر تاتنهام شروع یک روند توقف‌ناپذیر بود. سیتی به مصاف تاتنهام رفت و اگرچه دو گل دریافت کرد، اما در نیمه دوم به بازی برگشت و با چهار گل این تیم لندنی را شکست داد.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

خلاص شدن از شر کانسلو

رسیدن خبرهای قطع همکاری منچسترسیتی با ژائو کانسلو و پیوستن این بازیکن به بایرن مونیخ بسیاری را شوکه کرد. مدافع چپ پرتغالی یکی از بهترین بازیکنان سیتی در دو فصل گذشته بود و شروعی چشمگیر در این فصل داشت. اما او به‌خوبی با تغییر سیستم گواردیولا برای سازگاری با هالند سازگار نبود و جایگاه خود را در تیم به ناتان آکه داده بود. کانسلو سقوط خود را به خوبی درک نکرده بود و گواردیولا به جای اینکه اجازه دهد این سیب خراب شده بقیه اعضای تیم را نیز فاسد کند، او را رها کرد و به بایرن فرستاد و عملاً رقیب اروپایی خود را تقویت کرد، همان تیمی که سیتی در نهایت در لیگ قهرمانان اروپا با آن روبه‌رو شد.

اما این تصمیم بزرگ پپ، یک نمایش قدرت از سوی گواردیولا بود. او نشان داد که در سیتی رئیس چه کسی است و هیچکس نمی‌تواند تصمیمات او را زیر سوال ببرد. سیتی از زمان جدایی کانسلو بسیار منسجم‌تر به نظر می‌رسید و توانست با آکه و مانوئل آکانجی به اهداف خود برسد.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

جریمه‌های لیگ برتر

دنیای فوتبال از خبر اتهام به منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین مالی شوکه شد. این باشگاه با تهدیدهای سنگینی از جمله از دست دادن عناوین قهرمانی خود و حتی سقوط از لیگ برتر روبه‌رو شد. شاید بسیاری از تیم‌ها تحت تأثیر چنین اعلامیه قرار گیرند، اما به جای اینکه این اتهام سیتی را از مسیر خارج کند، در نهایت باعث تقویت آن‌ها شد. از زمان انتشار این خبر، شاگردان گواردیولا در هیچ رقابتی شکست نخورده‌اند. روند ۲۳ بازی بدون شکست! در لیگ، آنها ۴۰ امتیاز از ۴۲ امتیاز ممکن کسب کرده‌اند.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

شکست دادن آرسنال با عمل‌گرایی

تیم‌های گواردیولا معمولاً بدون توجه به اینکه چه کسی در برابرشان حضور دارد، توپ خود را به حریف تسلیم نمی‌کنند. با این وجود سیتی به آرسنال اجازه داد تا در دیداری که در ماه فوریه در ورزشگاه امارات برگزار شد، بیشتر توپ را در اختیار داشته باشد. نبوغ تاکتیکی پپ باعث شد تا آرسنال بازی را با شکست به پایان برساند و سیتی با تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گیرد. جدا از کسب پیروزی برابر رقیب اصلی قهرمانی، آنها ضربه بزرگی به روحیه آرسنال وارد کردند و ابتکار عمل را به دست گرفتند.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

شکست دادن لیورپول بدون هالند

لیورپول در سه فصل از چهار فصل گذشته رقیب شماره یک سیتی بوده و شاگردان پپ در اوایل آوریل مجبور شدند بدون هالند به مصاف تیم کلوپ بروند. دیدار برابر لیورپول بدون استفاده از هالند، یک آزمون بزرگ برای سیتیزن‌ها در مسیر قهرمانی بود. البته پپ توانست به خوبی تیمش را برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون هدایت کند.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

پیروزی مقابل آرسنال تا رسیدن به قهرمانی

آرسنال اوایل آوریل هنوز کنترل سرنوشت خود را در دست داشت و سیتی برای کسب عنوان قهرمانی نیاز به لغزش رقیب خود داشت. با وجود جنگیدن در سه جبهه و آماده شدن برای یک بازی مهم در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ، سیتی در بازی‌های لیگ خود برابر ساوتهمپتون و لستر به پیروزی رسید.

آرسنال در همین حین شروع به فروپاشی کرد. یک روز پس از پیروزی چهار بر یک سیتی مقابل ساوتهمپتون، تیم آرتتا برتری دو گله خود را از دست داد و در آنفیلد به تساوی دو بر دو رضایت داد. هفته بعد، سیتی در برابر لستر به پیروزی رسید و این در حالی بود که گواردیولا مجبور بود نیمی از بازیکنان اصلی خود را زودتر از زمین خارج کند تا برای سفر به مونیخ استراحت کنند. روز بعد، آرسنال پس از از دست دادن یک پنالتی توسط بوکایو ساکا، یک برتری دو گله دیگر را از دست داد و برابر وستهم با نتیجه دو بر دو مساوی کرد. بعداً در همان هفته، توپچی‌ها در خانه به تساوی سه بر سه مقابل ساوتهمپتون ته جدولی رضایت دادند. در عرض سه مسابقه، آرسنال عملاً شانس قهرمانی خود را از بین برد و صدر جدول را به سیتی هدیه داد.

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

پیشی گرفتن از آرسنال در اتحاد

آرسنال یک دیدار رودررو برابر منچسترسیتی داشت که می‌توانست معادلات را به سود خود تغییر دهد. آرتتا و شاگردانش اگرچه با روحیه خوبی به مصاف سیتی در اتحاد رفتند، اما در نهایت بازی را با نتیجه چهار بر یک واگذار کردند. آرسنال در آن زمان هنوز دو امتیاز از سیتی جلوتر بود، اما با توجه به اینکه تیم گواردیولا دو بازی کمتر انجام داده بود، همه می‌دانستند که قهرمانی اکنون از آن آنها است؛ مگر اینکه ببازند!

۱۰ اتفاقی که منچسترسیتی را قهرمان جزیره کرد

کار در گودیسون پارک یکسره شد

سیتی در دیدار معوقه خود برابر اورتون موفق شد به پیروزی سه بر صفر و صدر جدول برسد. یازدهمین پیروزی متوالی آبی‌ها باعث شد تا سیتی تنها به دو برد دیگر برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیاز داشته باشد، اما آرسنال کار را برای آنها آسان‌تر کرد زیرا تنها دو ساعت بعد در خانه برابر برایتون با نتیجه سه بر صفر تسلیم شد.

در یک چشم به هم زدن، رقابت هیجان‌انگیز قهرمانی در لیگ جزیره به سود منچسترسیتی خاتمه پیدا کرد و با باخت آرسنال مقابل ناتینگهام فارست، کار از کار گذشت!

کد خبر 662446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.