حمایت‌های لازم برای رشد ایده‌ها فراهم شده است

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای تبدیل علم به ثروت حمایت‌های مادی و معنوی جهت رشد ایده، تولید محصول و رسیدن به کسب و کار فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یزدانی‌راد امروز_ شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه _ در جلسه تبدیل ایده به محصول اظهار کرد: حمایت‌های مختلفی برای تبدیل یک ایده به محصول و حضور در بازار و ایجاد کسب و کار انجام می‌شود.

وی از افزایش فعالیت‌های مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: برای تبدیل علم به ثروت حمایت‌های مادی و معنوی جهت رشد ایده، تولید محصول و رسیدن به کسب و کار فراهم شده است.

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: یک طرح و ایده پس از مشاوره، در سامانه پژوهش‌یار ثبت و بعد از داوری و بررسی قابلیت تجاری سازی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های مرکز رشد از پرورش ایده تا تولید و رسیدن به بازار ادامه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر برای بهبود حمایت از ایده‌ها، به طرح‌های باارزش تسهیلات کم‌بهره تعلق می‌گیرد.

یزدانی‌راد ادامه داد: به منظور افزایش اطلاعات عمومی و سطح سواد ورود به بازار و تجاری سازی ایده‌ها نیز برگزاری کارگاه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که ۱۳۸ عنوان کارگاه نیز از سوی وزارت قابل دسترسی است.

وی اضافه کرد: برای تولید محصولات نوآور نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به طرح‌های هدفمند و دارای قدرت حضور در بازار کسب و کار اعطا می‌شود.

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از راه‌اندازی خط تولید نیمه صنعتی با شرایط و استاندارهای لازم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این خط تولید در جهت حمایت از طرح‌هایی است که برای تولید محصولات نیازمند مجوزهای غذا و دارو هستند.

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل در تشکیل تیم کاری ایده‌پردازان نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهرکرد جهت بهره‌مندی از نیروهای متخصص دررشته‌های مختلف منعقد شده است.

یزدانی‌راد یادآور شد: حوزه‌های اصلی فعالیت واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت چهارمحال و بختیاری بیشتر در زمینه‌های تولید تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، حوزه سلولی ملکولی، تجهیزات آزمایشگاهی و نرم افزارهای حوزه سلامت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری برای پرورش ایده‌ها به ویژه ایده‌های دانشجویی، و ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر برنامه‌ها طی سال‌های آتی است.

کد خبر 662383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.