اشتغال‌زایی، دستاورد فعال‌شدن دشت ۸ هزار هکتاری دیناران

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در این استان چند دشت مهم از جمله دشت هشت هزار هکتاری دیناران وجود دارد که اگر فعال شود، موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _ شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: اگر بخش کشاورزی توسعه پیدا کند، سایر بخش‌ها نیز توسعه خواهد داشت.

وی افزود: در استان چهارمحال‌وبختیاری چند دشت وجود دارد که اگر فعال شود، موجب اشتغالزایی می‌شود، از جمله این دشت‌های مهم، دشت هشت هزار هکتاری دیناران است که آب آن می‌تواند از رودخانه بادره و دهدلی تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با طرح ۲۵۸۰ هکتاری تلخاب در استان، اگر انتقال آب صورت گیرد موجب تحول می‌شود، از این‌رو تأمین آب شرب پایدار در استان باید انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری وظیفه دارد طرحی مشترک برای تأمین آب شرب شهرها به‌طور مشترک تهیه کند.

سلیمانی در خصوص تخلیه نشدن کامل ایستگاه پمپاژ شهرها، تصریح کرد: با توجه به اینکه امور آب استان چهارمحال‌وبختیاری مقدار مشخصی را به ایستگاه‌ها اختصاص داده است، تاکنون این تخلیه انجام نشده است که با پیگیری‌ها مشخص شد، از مجموع سه پمپ، ایستگاه دو پمپ آن خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: خط انتقال لوله نفت مارون با گذشتن از استان چهارمحال‌وبختیاری تاکنون چند مرتبه دچار شکستگی و انفجار شده است و برای مردم منطقه مشکلات زیادی به‌همراه داشته است که رفع این مشکل باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: پیرو تصمیم‌های گرفته شده از سوی مسئولان بابت خسارت ترکیدگی لوله نفت مارون، می‌طلبد دستگاه‌هایی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و راهداری پیگیری لازم به منظور دریافت این خسارات برای محرومیت‌زدایی مردم را داشته باشند.

کد خبر 662344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.