روند ساحل‌سازی حاشیه رودخانه‌های چهارمحال‌وبختیاری باید تسریع شود

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه‌های این استان و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه‌ها گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری ضروری است تا مشکلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: لازم است حضور میدانی مسئولان استانی برای بازدید از پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تکریم ارباب‌رجوع، خدمت‌رسانی به مردم و صیانت از حقوق شهروندی افزود: انتخابات شوراها در راستای بسترسازی‌های لازم برای افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی انجام شده است و خدمت‌گذاری به مردم به‌عنوان یک اصل مورد توجه شوراهای اسلامی و مسئولان امر است که لحظه‌ای از گره‌گشایی امور مردم نباید غافل شوند.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها، ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم دانست و تصریح کرد: دیدار مدیران با شوراهای اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی افزایش حضور میدانی مسئولان امر به‌منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی را ضروری دانست و گفت: لازم است در کنار برگزاری جلسات، این بازدیدها نیز برگزار شود.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: رؤسای ادارات شهرستان‌ها باید از ظرفیت شوراها استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به‌مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد شناخت کافی ندارند، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

وی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه‌های استان و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه‌ها، افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری ضروری است تا مشکلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود.

عسگری‌حسنوند تاکید کرد: این منطقه ظرفیت مناسبی برای گردشگری و پذیرش مسافران دارد و نیاز است مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به ارتقای این ظرفیت مهم در شهرها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته یک زلزله در استان رخ داد که با توجه به این شرایط، تسهیلاتی به مردم تعلق گرفت و قرار بود بعضی تسهیلات نیز به‌صورت بلاعوض پرداخت شود اما برای تعدادی واریز شد و مابقی مغفول ماند که باید تکلیف این تسهیلات نیز مشخص شود.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: دادگاه‌ها برای ایجاد صلح و سازش باید با شوراها تعامل داشته باشد، به‌گونه‌ای که برای رفع اختلافات ملکی و قومی_قبیله‌ای مردم را برای داوری به شوراهای اسلامی ارجاع دهند.

وی ادامه داد: اعضای شورای استان چهارمحال‌وبختیاری افراد پاک‌دستی دارد که به مردم خدمت می‌کنند.

کد خبر 662332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.