اعزام ۹۰ هزار حاجی از ۲۱ فرودگاه کشور / انجام اولین پرواز حج از فرودگاه امام(ره)

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امسال ۹۰ هزار حاجی از طریق ۲۱ فرودگاه کشور به خانه خدا اعزام خواهند شد.

به گزارش ایمنا، محمد محمدی‌بخش امروز _شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ در مراسم هماهنگی پروازهای حجاج سال جاری اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از حجاج از طریق حمل‌ونقل هوایی به خانه خدا اعزام خواهند شد. این تعداد دو برابر سال گذشته است که به هماهنگی در سطح عالی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در این باره هماهنگی با نهادهای مختلف انجام شده است، افزود: اولین گروه حجاج سوم خردادماه از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند؛ ترمینال سلام در اختیار حجاج قرار می‌گیرد و سایر حجاج از ۲۰ فرودگاه اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: انتظار داریم هماهنگی‌ها با کشور عربستان تا چند روز آینده نهایی شود؛ از شرکت‌هایی به عنوان معین ایران‌ایر در پروازها درخواست همکاری داشته‌ایم که این اقدام هنوز به نتیجه نرسیده است و امیدواریم به تعداد این شرکت‌ها نیز اضافه شود.

محمدی‌بخش اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب این پروازها همچون سال گذشته به‌موقع و بر اساس زمانبندی دقیق اجرا شود؛ ملاحظاتی که از قبل باید مورد توجه قرار گیرد از طریق سازمان حج و زیارت و مدیران کاروان اطلاع‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی کامل از طریق مدیران کاروان‌های اعزامی به حجاج انجام می‌شود، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح، پروازها به موقع انجام شود. امسال ۹۰ هزار زائر به خانه خدا اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اعزام حجاج از ۲۱ فرودگاه کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: امسال ۳۰ درصد حجاج از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به خانه خدا اعزام می‌شوند و همه پروازهای حج بر عهده هما (هواپیمایی ملی ایران) است.

منبع: فارس

کد خبر 662324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.