طرح افزایش درختان شهری در اسکاتلند آغاز شد

کاشت هزاران درخت در سراسر ابردین در اسکاتلند آغاز شده و این در حالی است که مدیران گلاسکو در این کشور نیز از تامین بودجه‌ای ۲۰۰ هزار پوندی برای افزایش باورنکردنی جمعیت درختان در شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر ابردین در نظر دارند تا سال ۲۰۳۲ بیش از یک میلیون اصله درخت جدید را در شهر بکارند و از این طریق، نه‌تنها به مبارزه با حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی نظیر وقوع سیل بپردازند، بلکه تحقق اهداف صفر انتشار کربن خود را نیز تسهیل کنند. کاشت درختان توسط این افراد به روش‌های مختلف نظیر افزایش تعداد آن‌ها در دو طرف خیابان‌ها، توسعه باغ‌های اجتماعی و ایجاد جنگل‌های سبز شهری انجام خواهد شد و به دنبال آن، شهری پایدار برای نسل‌های آینده شکل خواهد گرفت. وقوع طوفان‌های مختلف طی چند سال گذشته در ابردین، مدیران شهر را به اعمال این اقدام سوق داده است زیرا نه‌تنها کاهش انتشار کربن ناشی از درختان، بلکه جذب آب توسط خاک آن‌ها در به حداقل رساندن احتمال وقوع سیل نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

طرح افزایش درختان شهری در اسکاتلند آغاز شد

جالب است بدانید که مدیران ابردین پیش از این نیز به پیاده‌سازی طرحی با هدف تشویق مردم به افزایش درختان در سراسر شهر پرداخته بودند، که به دنبال آن بیش از ۲۰ هزار اصله درخت بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سراسر شهر توسط خود شهروندان کاشته شد و تعداد درخت‌های خیابان‌های شهر نیز در همین بازه زمانی، ۸۰۰ اصله افزایش را تجربه کرد. مدیران ابردین در فوریه ۲۰۲۲ از تخصیص بودجه ۵۰۰ هزار پوندی برای کاشت درختان خبر دادند و هدف از این اقدام را به حداقل رساندن لطمه‌های ناشی از وقوع طوفان در شهر معرفی کردند.

مدیران گلاسکو نیز به‌تازگی مدعی به اجرای طرح کاشت درختان در سراسر شهر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی شده و از هدف بلندپروازانه خود برای افزودن ۱۸ میلیون اصله درخت جدید در سراسر شهر طی یک دهه آینده رونمایی کرده‌اند. این افراد استدلال کرده‌اند که کاشت این تعداد درختان، نه‌تنها گلاسکو را به یکی از پایدارترین شهرهای دنیا تبدیل خواهد کرد، بلکه کاهش انتشار کربن را برای اسکاتلند و حتی جهان به دنبال خواهد داشت.

طرح افزایش درختان شهری در اسکاتلند آغاز شد

کد خبر 662271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.