نرخ رسمی بلیت هواپیما امروز منتشر می‌شود

معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به قیمت‌های بلیت منتشر شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت جدید بلیت هواپیما بر اساس مجوز ۲۹ درصدی، امروز منتشر خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرانجام پس از مدت‌ها انتظار برای پاسخگویی به افزایش هزینه‌های صنعت هواپیمایی و درخواست فعالان این حوزه، قیمت بلیت هواپیما ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد.

به گفته محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی، این افزایش قیمت از امروز _شنبه سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۲_ ابلاغ خواهد شد، اما روز گذشته لیستی از قیمت‌های جدید بلیت‌های هواپیما توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران منتشر شد که واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی به دنبال داشت.

به عقیده برخی قیمت‌های منتشر شده بیشترین افزایش نرخ مصوب است، این واکنش‌ها موجب شد تا حسین مذنب، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی به این اتفاق واکنش نشان دهد.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: "افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، بر اساس نرخ سال ۱۴۰۰ خواهد بود و با نظارت و پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری، با تمام مسَببان اعمال نرخ‌های بیشتر از آن، برخورد خواهد شد."

قیمت‌های جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل استناد نیست / نرخ رسمی بلیت امروز منتشر می‌شود

با گران‌فروشی بلیت هواپیما خارج از قیمت مصوب برخورد می‌شود

حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما مصوب شد و شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت نرخ‌نامه‌ای که توسط انجمن ایرلاین‌ها در معرض دید افکار عمومی از طریق وبگاه رسمی انجمن منتشر می‌شود، خواهند بود.

وی افزود: هر چند شرایط شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر شده است و علاوه بر تورم، افزایش نرخ ارز هم که درصد بالایی در هزینه‌های یک صندلی پروازی را شامل می‌شود، بالا است و شرایط مدیریتی صنعت را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو کرده است، اما رعایت حقوق مردم از اولویت‌های این سازمان است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: اگر وبگاه‌های مختلف، اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های فروش اینترنتی، خارج از این محدوده قیمت، بلیت عرضه کنند، به‌حتم از سوی سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی، مطابق با مقررات، با آن‌ها برخورد صورت می‌گیرد.

خوشخو با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در همین راستا شب گذشته _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ جلسه‌ای برگزار شد.

وی ادامه داد: به‌دنبال بررسی صورت گرفته، جدول قیمت جدید بلیت که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشر شده قابل استناد نبوده است و مطابق با افزایش ۲۹ درصدی نرخ نیست.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: قیمت جدید بلیت هواپیما بر اساس مجوز ۲۹ درصدی امروز _ شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ منتشر خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.

کد خبر 662260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.