انتقال خدمات از دولت به شهرداری‌ها موجب بهبود عملکردها می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر انتقال خدمات از دولت به شهرداری‌ها انجام شود، می‌توان از این ظرفیت برای کاهش وظایف دولت و بهبود عملکردها بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ استان با وزیر کشور اظهار کرد: محدود خدمت شوراها، شهرداری‌ها و مدیریت شهری حدود ۸۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور را شامل می‌شود و ارتباط این مجموعه با حاکمیت از طریق وزارت کشور است، بنابراین پرداختن به چالش‌های این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت شوراها (۲۴ سال پیش) که با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است، قوانین مختلف و دستورالعمل‌هایی تصویب شده که محدوده اختیارات شوراها را کاهش داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعداد وظایف سپرده شده به شوراها در برنامه‌های توسعه کاهش یافته و در برنامه ششم به صفر رسیده است؛ از جمله این وظایف می‌توان به حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی مجموعه شهرها و مراکز بهداشتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مردم از اعضای شورای اسلامی شهر انتظاراتی دارند در حالی که اختیارات لازم را ندارند، ادامه داد: سازمان‌های خدماتی بر اساس قانون باید هزینه جابه‌جایی تأسیسات را پرداخت کنند اما به دلیل کمبود بودجه این سازمان‌ها، عملاً بعضی از پروژه‌های شهرداری‌ها قفل شده است.

نورصالحی با اشاره به اینکه در شهرداری اصفهان باوجود افزایش بودجه نسبت به سال ۹۵، توان شهرداری برای انجام خدماتی که در سال ۹۵ انجام می‌داد، کافی نیست، گفت: برای مواردی همچون توسعه گردشگری، میراث فرهنگی، امور ورزش و جوانان و امور فرهنگی لازم است بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تعیین تکلیف و وظایف هر دستگاه شفاف شود.

وی تصریح کرد: اگر انتقال خدمات از دولت به شهرداری‌ها انجام شود، می‌توان از این ظرفیت برای کاهش وظایف دولت و بهبود عملکردها بهره برد.

کد خبر 662190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.