ساخت ناوشکن تمام ایرانی یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه دفاعی است

امام جمعه زرین‌شهر گفت: ساخت ناوشکن تمام ایرانی یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه دفاعی است که توانست قدرت و اقتدار کشور را به نمایش گذارد و عزت ایران و ایرانی را به دنیا مخابره کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم باقریان امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر بهره‌وری را یکی از موضوعات مهم اقتصادی دانست و اظهار کرد: بهره‌وری به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی پیشرفت کشورهای مختلف به‌شمار می‌آید و توجه به این مهم در زمینه‌های مختلف می‌تواند ضمن کاهش تورم و رشد تولید که مد نظر رهبر انقلاب است، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه بهره‌وری یکی از موضوعات مهم اقتصادی به‌شمار می‌آید، افزود: مقام معظم رهبری در طول یک دهه اخیر با نامگذاری سال نگاه مسئولان و مردم را به سمت اقتصاد و مباحث اقتصادی هدایت کردند و باید توجه داشت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت از مسیر تحقق اینگونه سیاست‌گذاری‌ها و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبری عبور می‌کند.

امام جمعه زرین شهر شاه کلید تحقق سیاست‌ها و شعارهای اقتصادی را توجه و حرکت در مسیر بهره‌وری دانست و گفت: اقتصاد ایران با افزایش بهره‌وری و تکیه بر کارآفرینی می‌تواند رشد درون‌زایی را تجربه کند، از این رو مردم و مسئولان باید وظیفه خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند تا شاهد استفاده بهینه از منابع موجود در فرایند تولید باشیم.

وی ادامه داد: در کنار بهره‌وری، بهینه‌سازی نیز به‌عنوان رویکردی مدیریتی نقش مهمی را در رشد اقتصادی و کنترل تورم ایفا و امکان دستیابی به سطح بالایی از رفاه را برای مردم فراهم می‌کند، از این رو هر کس باید بداند چگونه از وسایل و نعمت‌هایی که در اختیار او قرار گرفته استفاده کند.

باقریان اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع‌مقدس توجه به بهره‌وری و بهینه‌سازی آثار و برکات بسیاری را برای رزمندگان‌اسلام و ایران‌اسلامی به همراه داشت و بی‌شک با الگوبرداری از این مهم می‌توان در مسیر بهبود شرایط اقتصادی گام برداشت.

وی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با تکیه بر منویات فرماندهی کل قوا از منافع و منابع کشور در صحنه دریاهای آزاد دفاع می‌کند، تصریح کرد: حرکت غرورآفرین و عزت‌بخش فرزندان ایران اسلامی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه امروز به برکت وجود نیروی دریایی قدرتمند و قوی جمهوری اسلامی ایران، نه تنها دیگر اثری از دزدان دریایی در صحنه دریا نیست بلکه ناوگروه‌های ارتش هزاران کیلومتر دورتر از سواحل کشور، از امنیت خطوط کشتیرانی، نفت‌کش‌ها و همه منافعی که ملت ایران دارند دفاع می‌کنند.

امام جمعه زرین شهر گفت: امروز ایران اسلامی با تکیه بر توان نیروهای ارزشمند و دانشمند نیروهای مسلح و ارتش ایران اسلامی در سطح بالایی از توان رزمی قرار دارد و نیاز است دستاوردهای به دست آمده برای ملت عزیز ایران بازگو شود تا نسل جوان کشور با دستاوردهای بزرگ به دست آمده آشنا شوند و به آنها افتخار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در تازه‌ترین اقدامات خود با تکیه بر توان و دانشمند و نیروهای توانمند بومی موفق به ساخت ناوشکن تمام ایرانی شدند که یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه دفاعی است که توانست قدرت و اقتدار کشور را به نمایش گذاشته و عزت ایران و ایرانی را به دنیا مخابره کند.

باقریان، گام دوم انقلاب را چراغ راه استفاده از فرصت‌ها دانست و یادآور شد: در گام اول انقلاب، فرصت‌های بی‌نظری برای کشور به وجود آمد که در طول چهل سال گذشته بی سابقه بود از این رو نیاز است در گام دوم انقلاب از فرصت‌های به وجود آمده به نحو احسن استفاده شود.

وی اضافه کرد: دشمنان از فرصت‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بین‌المللی، صنعتی و فن‌آوری به وجود آمده در هراس هستند، از این رو با توطئه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا آنها را کمرنگ کرده و مشکلات را بزرگنمایی کنند، از این رو باید با شناخت کامل مشکلات به سمت استفاده از فرصت‌ها حرکت کنیم.

کد خبر 662176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.