تاریخ سازی هانیه رستمیان در مسابقات جهانی‌

در بسته خبری این هفته ورزش و ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* در ادامه جام جهانی تیراندازی در باکو و در تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان با کسب امتیاز ۵۸۳ در جایگاه هفتم ایستاد و فینالیست شد. رستمیان بعد از صعود به فینال در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. نماینده چین قهرمان و آلمان سوم شدند. این نخستین مدال جهانی تپانچه بانوان ایران است که توسط هانیه رستمیان، دختر المپیکی ایران به دست آمد.

* رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی در حالی به پایان رسید که تیم ایران در پایان این مسابقات، در مجموع قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا شد.

* مسابقات قهرمانی زون غرب آسیا از تاریخ اول لغایت دهم خرداد به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. تا کنون در این مسابقات نفراتی از کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، عمان، کویت و قطر اعلام حضور کرده‌اند. نفرات برتر این مسابقات به جام‌جهانی شطرنج راه پیدا خواهند کرد. ایران در طول سال‌های اخیر مسابقات مختلف بین‌المللی شطرنج را میزبانی کرده است

* در چارچوب هفته سی و دوم لیگ هلند، فاینورد به مصاف گوآهدایگلز رفت و به برتری ۳ بر صفر رسید تا ۲ هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی خود را تثبیت کند. علیرضا جهانبخش در این مسابقه از دقیقه ۶۲ وارد زمین شد و نیم ساعتی بازی کرد، ولی نتوانست تأثیرگذار ظاهر شود. فاینورد با این برد ۷۹ امتیازی شد و پس از ۶ سال به مقام قهرمانی رسید.

* در چارچوب هفته سی و ششم لیگ یونان، آ. اک به مصاف ولوس رفت و به برتری ۴ بر صفر رسید و توانست عنوان قهرمانی لیگ یونان را بدست آورد. در این مسابقه، احسان حاج صفی پاس گلِ گل اول تیمش را ساخته و پرداخته کرد و مثل دیگر بازی‌ها در تیمش مؤثر ظاهر شد.

* تیم ملی ایران که در قرعه‌کشی مرحله گروهی در گروه سوم با تیم‌های ملی امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین قرار دارد، با ارزش ۴۶.۲ میلیون یورو سومین تیم ملی گران‌قیمت آسیا انتخاب شد. بر اساس آخرین آمار وب سایت ترنسفر مارکت ارزش کل تیم‌های شرکت کننده در جام ملت‌های آسیا بالغ بر ۶۱۳.۲ میلیون یورو است. کره جنوبی با ۱۷۴.۸۳ میلیون یورو، ژاپن با ۱۶۶.۵۸ میلیون یورو، ایران با ۴۶.۲ میلیون یورو به ترتیب تیم‌های اول تا سوم گران‌قیمت این جام محسوب می‌شوند

* رقابت‌های بوکس قهرمانی مردان جهان پس از دو هفته در تاشکند به اتمام رسید و تیم میزبان با کسب ۵ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بر سکوی قهرمانی تکیه زد. قزاقستان با چهار طلا و یک نقره دوم شد و روسیه با ۲ طلا و چهار برنز به مقام سومی دست یافت

* مارچلو بیلسا سرمربی سابق لیدزیونایتد، سرمربی آرژانتینی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ سرمربی تیم ملی اروگوئه شد.

* تیم ملی فوتبال ساحلی برای شرکت در مسابقات انتخابی دومین دوره‌ی بازی‌های جهانی ساحلی راهی کشور عربستان می‌شود. کشورهای ایران، ژاپن، کویت، تایلند، امارات، عربستان و عمان در این رقابت‌ها حضور دارند. این مسابقات از چهارم الی ششم خرداد ۱۴۰۲ در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد

* «هاکان دمیر» یکی از مربیان بزرگ ترکیه که در پنجره‌های پنجم و ششم انتخابی جام جهانی هم هدایت تیم ملی ترکیه را عهده‌دار بود به عنوان سرمربی جدید آسمان‌خراش‌های ایران معرفی شد

* تیم‌های فوتبال اینتر و منچسترسیتی با برتری پرگل برابر میلان و رئال‌مادرید، راهی فینال UCL شدند. این دیدار روز بیستم خرداد به میزبانی کشور ترکیه انجام می‌شود.

* ششمین گرندپری از فصل جاری رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهانی، قرار بود، روز یکشنبه در پیست ای مولا واقع در شمال کشور ایتالیا برگزار شود که به دلیل وضعیت نامساعد جوی، بارندگی شدید و احتمال وقوع سیل برگزار نخواهد شد.

* رسانه باشگاه استقلال نوشت: پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های حجت کریمی سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال و همکاران ایشان، چندی پیش مطالبات آندره‌آ استراماچونی و سایر هزینه‌های جانبی این پرونده پرداخت شد. فیفا نیز طی نامه‌ای به باشگاه استقلال رسماً بسته شدن پرونده این مربی را اعلام کرد و به این ترتیب موضوع استراماچونی به طور کامل پایان یافت.

هفته سی ام لیگ برتر با برگزاری ۸ دیدار به طور همزمان از ساعت ۱۸ آغاز شد و پرسپولیس با غلبه پرگل مقابل نساجی عنوان قهرمانی را بدست آورد و استقلال مقابل تراکتور با ۷ گل پیروز شد و سپاهان هم به نایب قهرمانی بسنده کرد تا بدین ترتیب فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران هم به پایان برسد.

کد خبر 662127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.