جایگاه شهرداری‌ها در تدوین قوانین مورد توجه باشد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن شهرداری‌ها در تدوین قوانین نیاز به بازنگری دارد، گفت: قوانین جدید می‌تواند از طریق دولت، در اختیار قرار دادن زمین‌ها و موارد قانونی کمک‌ کننده مدیریت شهری در راستای پیشبرد اهداف عالی شهر باشد.

ابوالفضل ملحی در حاشیه پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان شهری ارزشمند است و همراهی مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های اجرایی به نحوی است که اقدامات به صورت برنامه‌محور پیش می‌رود و شهر با توجه به نیازهای شهروندان نوسازی و بهسازی می‌شود.

وی افزود: سال‌ها قبل شهرهایی با تکیه بر نیازهای افراد جامعه و با توجه به استانداردها بنا شده است، اما در حال حاضر و در پی نوسازی‌ها شهرها دست‌خوش تغییر شده که فرسودگی بخش اعظمی از بافت‌های تاریخی و نادیده گرفته شدن تمهیدات کمک‌کننده به شهروندان را در پی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس‌هایی در حوزه شهر از جمله اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری می‌تواند منجر به اشتراک‌گذاری تجربیات، قوانین، اتفاقات و اقدامات در شهرهای مختلف شود.

ملحی با تاکید بر اینکه اختلافات موجود در قوانین و نادیده گرفتن شهرداری‌ها در تدوین قوانین نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: قوانین جدید می‌تواند از طریق دولت، در اختیار قرار دادن زمین‌ها و موارد قانونی کمک کننده مدیریت شهری در راستای پیشبرد اهداف عالی شهر باشد.

کد خبر 662072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.