روان‌سازی و بازگشایی گذرها، اولویت شورای شهر بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در حوزه شهرسازی بوشهر، یک سند بالادستی به عنوان طرح جامع شهری داریم، لذا در این دوره مدیریت شهری برای روان‌سازی و تأمین شرایط مناسب شهروندان محلات مختلف، مسیرها و گذرهایی که نیاز به بازگشایی داشت، در اولویت قرار گرفت.

وحید نیک‌روش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شهرسازی و معماری اصفهان اظهار کرد: معماری و شهرسازی در شهر اصفهان قدمت زیادی دارد، اقدامات به نسبت خوب و جدیدی نیز برای رفع گره‌های ترافیکی انجام شده است.

وی افزود: در بخش‌های مختلف به‌ویژه در سیما و منظر شهری اقدامات مناسبی انجام شده است و به‌نظر می‌رسد نقطه قوت اصفهان نیز، حوزه معماری و شهرسازی آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی این شهر، یک سند بالادستی به عنوان طرح جامع شهری داریم، لذا در این دوره مدیریت شهری، مسیرها و گذرهایی که نیاز به بازگشایی داشت، برای روان‌سازی و تأمین شرایط مناسب شهروندان محلات مختلف در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در دستور کار است و ۵۰ درصد تخفیف پروانه ساختمانی برای این بافت‌ها لحاظ کرده‌ایم، ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از بافت شهر بوشهر فرسوده و پنج درصد آن بافت تاریخی است. بافت‌های ناکارآمد اجتماعی، فرهنگی و شهرسازی نیز ۳۰ درصد شهر را تشکیل می‌دهد.

نیک‌روش افزود: بعضی الحاق‌ها به شهر بوشهر بدون طرح بود و در حریم ۱۰ کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر قرار گرفت، به‌همین دلیل حاشیه‌نشینان و مهاجران به این مناطق آمدند و این نقطه از شهر به بافت ویژه‌ای تبدیل شد که ساکنان پروانه ساختمانی دریافت نکردند.

وی با اشاره به مشکلات بافت‌های فرسوده گفت: قرار است در شورای ششم بوشهر به‌طور برنامه‌ریزی‌شده، بعضی بافت‌ها را تجمیع و فضایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم تا ساخت‌وساز انجام شود، البته مشوق‌هایی نیز برای رونق ساخت‌وسازها در این مناطق خواهیم داشت.

کد خبر 662066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.