ضرورت فعالیت ستاد اربعین در طول سال

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر ستاد دائمی اربعین تشکیل شود، ساماندهی مسائل و برنامه‌ریزی‌ها با تمرکز بیشتری انجام می‌شود، گفت: ستاد اربعین باید در طول سال فعال باشد و تبدیل به ستاد فصلی نشود.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر امروز -پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه- در جلسه با فعالان مردمی مراسم اربعین، با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین از جهت‌های گوناگون مذهبی، سیاسی و بین‌المللی دارای اهمیت فراوان است، اظهار کرد: باید هم به لحاظ سخت‌افزاری و زیرساخت و هم به لحاظ نرم‌افزاری به بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی برسیم تا این مراسم معنوی با حداقل مشکلات و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: مراسم اربعین امسال در شرایطی برگزار خواهد شد که از نظر آب و هوا با گرمای شدیدتری نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود و بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت بیشتری از زوار نسبت به سال قبل در این مراسم شرکت خواهند کرد و این امر ایجاب می‌کند که از هم‌اکنون برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای برگزاری مناسب این مراسم داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر لزوم سازماندهی امکانات مناسب هم در پایانه‌های مرزی کشور و هم در خاک عراق، گفت: باید تلاش کنیم با اتکاء بر دانش و تجارب سال‌های گذشته، مشکلات و مسائل به حداقل ممکن کاهش یافته و کاستی‌ها اصلاح شود.

وی تشکیل ستاد دائمی اربعین را پیشنهادی مثبت ارزیابی و تصریح کرد: اگر ستاد دائمی اربعین تشکیل شود، ساماندهی مسائل و برنامه‌ریزی‌ها با تمرکز بیشتری انجام می‌شود و پیگیری مسائل به صورت مستمر در طول سال دنبال خواهد شد؛ ستاد اربعین باید در طول سال فعال باشد و تبدیل به ستاد فصلی نشود.

مخبر از فعالان مردمی مراسم اربعین خواست تا جلسه آتی ظرفیت‌های خود را برای مشارکت فعالین مردمی و گروه‌های جهادی احصاء کنند تا نسبت به نحوه و میزان مشارکت فعالین مردمی در اجرای برنامه‌ها و برگزاری مراسم اربعین تصمیم‌گیری شود.

وی مشارکت دادن مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را گامی مهم و مؤثر در پیشبرد هرچه بهتر امور دانست و گفت: همانطور که در بخش‌های مختلف، با حضور مردم، کارها بهتر جلو رفته است، هدف دولت، مردمی‌سازی برگزاری مراسم اربعین است و مدیریت و اجرای برنامه‌های اربعین با اتکاء بر ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی می‌تواند مسائل و مشکلات را به حداقل رسانده و زمینه برگزاری هرچه بهتر این مراسم را فراهم کند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین، گفت: دولت و نهادهای حاکمیتی باید نقش حمایتی و تسهیل‌گری داشته باشند و اجرای برنامه‌ها را به مردم و گروه‌های جهادی بسپارند.

منبع: فارس

کد خبر 662027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.