طراحی پروژه‌های محرک توسعه در بافت فرسوده منطقه ۱۱ اصفهان

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۱۷ هکتار از سطح این منطقه در بافت فرسوده قرار دارد، گفت: یکی از سیاست‌های مهم در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده منطقه ۱۱، طراحی پروژه‌های محرک توسعه با هدف تسهیل فرایند و تحول در بافت‌های فرسوده است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رهنان در سال ۱۳۴۰ از روستا به شهر تبدیل شد و تا سال ۱۳۸۲ شهری مستقل از اصفهان و جزو شهرستان خمینی‌شهر محسوب می‌شد، اظهار کرد: رهنان با جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفر دارای چهار محله تاریخی به نام‌های چهارشاه، محله زاجان، محله طاحونه، محله ماشاده بوده که اتصال این چهار محله در مکانی به نام درب میدان اتفاق می‌افتاد و به عنوان محلی برای مرکز تعامل محلات در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه ۱۱ اصفهان دارای هفت محله به نام‌های طاحونه، زاجان، ماشاده، اسلامی، درب میدان (سجاد)، لیمجیر و بابوکان است، افزود: مساحت این منطقه حدود ۱۰۹۷ هکتار است که ۱۱۷ هکتار آن در بافت فرسوده قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه شامل ۵۶۰۰ پلاک می‌شود، گفت: ۱۳۰۰ پلاک کمتر از ۱۰۰ متر مربع در محلات زاجان_طاحونه_ماشاده_درب میدان و لیمجیر قرار دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های مهم منطقه برای نوسازی و بهسازی بافت‌های محدوده شهری، تصریح کرد: طراحی پروژه‌های محرک توسعه با هدف تسهیل فرایند و تحول در بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفته است.

محمدحسینی با بیان اینکه مساحت کل این منطقه ۱۰۹۷ هکتار است، افزود: محدوده قانونی این منطقه معادل ۸۴۷ هکتار (۷۷ درصد) و خارج از محدوده ۲۵۰ هکتار (۲۳ درصد) است.

وی ادامه داد: از آثار تاریخی رهنان که تنها نشانه‌ای از آن باقی‌مانده است، می‌توان به مسجد جامع ذوقبلتین و حمام دوقلو معروف به حمام چهلستون اشاره کرد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به دسترسی این محله به مناطق اطراف خاطرنشان کرد: این منطقه از شمال به محور خیابان بابوکان از تقاطع خیابان امام جواد (ع) تا تقاطع خیابان امام خمینی (ره)، از جنوب امتداد کوچه مشکین از تقاطع خیابان امام خمینی (ره) تا تقاطع خیابان شهیدان و امتداد مادی ویلان نهر سودان تا بلوار اشرفی اصفهانی و امتداد شهید غفاری و کوچه بوستان تا تقاطع مرز غربی شهر اصفهان، از شرق محور خیابان امام خمینی (ره) از تقاطع بابوکان تا تقاطع کوچه مشکین و از غرب به مرز غربی شهر اصفهان با شهرستان خمینی‌شهر متصل است.

کد خبر 662005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.