لزوم داشتن روحیه امدادی و تخصص لازم برای امدادگران هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری بر لزوم داشتن روحیه امدادی، شرایط بدنی مناسب و تخصص لازم در خدمات‌رسانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه تمرین توان‌افزایی امدادگران و نجاتگران، اظهار کرد: با توجه به اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر اصلی‌ترین ذخایر و سرمایه‌های این سازمان هستند، نقش اصلی خدمات‌رسانی در حوادث را بر عهده دارند و با توجه به سخت و غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط در حوادث، لازم است که نجاتگران از روحیه امدادی، شرایط بدنی مناسب و تخصص لازم در خدمات‌رسانی برخوردار باشند.

وی افزود: به منظور ساماندهی تیم‌های عملیاتی با توجه به ظرفیت، تخصص اعضا، تقویت بنیه علمی و تخصصی، افزایش تجربیات و بررسی وضعیت فیزیکی امدادگران و سرعت عمل آن‌ها در پاسخگویی به حوادث، این جمعیت اقدام به تمرین توان‌افزایی در منطقه مشایخ روستای دوپلان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: این تمرین توان‌افزایی با هدف حفظ آمادگی، ایجاد همدلی و نشاط، افزایش روحیه امدادی و افزایش آمادگی روحی، روانی و جسمانی نیروها، امدادگران و نجاتگران تیم‌های عملیاتی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این تمرین توان‌افزایی، پیمایش مسیر کوهپیمایی به مسافت حدود ۲۰ کیلومتر از پل تاریخی روستایی دوپلان تا روستای جوزستان انجام شد و در طول اجرای این برنامه ، توان‌افزایی مباحث آموزشی اصول پیمایش و راهبری، نقشه‌خوانی، کار با قطب‌نما و GPS، جهت‌یابی در شب و روز، بقا در شرایط اضطراری، برپایی چادر کمپینگ و شب‌مانی به صورت عملی و کاربردی آموزش داده شد.

مثنوی خاطرنشان کرد: از هرگونه تعامل و همکاری مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری به منظور تسریع و تسهیل شرایط خدمت‌رسانی استقبال می‌کنیم و هیچ محدودیتی در این راستا وجود ندارد. جمعیت هلال‌احمر با امدادرسانی به موقع در بحران‌ها و بلایای طبیعی وظیفه خود را انجام می‌دهد و نهاد معتبری در دنیا است که در بلایا و حوادث خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهد.

کد خبر 661980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.