توسعه کمی و کیفی امکانات در مدارس عشایری ضروری است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ایجاد عدالت اجتماعی یکی از شعارهای محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، لذا توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات در مدارس عشایری ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در بازدید از مدارس عشایری استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مدارس عشایری در تهیه امکانات اولیه مشکل دارند و بیشتر به صورت کانکسی اداره می‌شوند.

وی افزود: در برخی مدارس عشایری که مقطع متوسطه را ندارند، دانش‌آموزان مجبور هستند به مدرسه شبانه‌روزی دیگر شهرها مراجعه کنند، از این‌رو به دلیل بعد مسافت برخی ترک تحصیل می‌کنند و از ۳۰ یا ۴۰ دانش‌آموز دختر شاید یک نفر مشغول به تحصیل شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: جمعیت بالای دانش‌آموزان شهرها و کمبود فضای آموزشی در این شهر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است و دانش‌آموزان با وجود دارا بودن استعدادهای درخشان در شرایط نامناسبی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه خیران مدرسه‌ساز و دولت به ساخت مدرسه در شهرهای مختلف استان ضروری است، تصریح کرد: ایجاد عدالت اجتماعی یکی از شعارهای محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، لذا توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات در مدارس عشایری ضرورتی انکارناپذیر است.

حسین‌پورآقایی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از ضرورت‌های تحقق آموزش مطلوب در هر منطقه‌ای وجود مدارس و کلاس‌های درس باکیفیت و استاندارد است، به‌طور میانگین هر دانش‌آموز در هر روز حداقل نزدیک به شش ساعت از بهترین زمان خود را در مدرسه و کلاس درس می‌گذراند، ایجاد محیط‌های آموزشی دلنشین، جذاب و البته استاندارد از اصول اولیه آموزش محسوب می‌شود، به‌همین دلیل ضروری است دولت با ساخت آموزشگاه‌های استاندارد گامی اساسی برای تحقق عدالت آموزشی بردارد.

وی تاکید کرد: ارزیابی و پیشرفت پروژه‌های مهم و پرهزینه همچون سد خرسان که هدف اولیه تأمین نیروگاه برق‌آبی است، اکنون نه‌تنها بازگشت سرمایه ندارد، بلکه بلاتکلیف رها شده است، لذا باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود، همچنین می‌طلبد نظارت و مطالعات بیشتری روی پروژه‌ها انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، جمعیت روستاها با کاهش مواجه می‌شود که این خود مشکلات بسیاری به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران در سطح شهرستان باید دغدغه‌های شهروندان را در اولویت قرار دهند، زیرا همکاری بین مسئولان استان رفع مشکلات را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: در یک شهرستان زمانی که یک مدیرکل استانی برای بازدید سفر می‌کند، شوراهای اسلامی در جریان قرار نمی‌گیرند؛ با توجه به اینکه این شوراها از تمام مشکلات شهر و روستا مطلع هستند، نبود آن‌ها در جلسات استانی یک ضعف محسوب می‌شود، زیرا شوراها می‌توانند مسائل را مطرح و حتی راهکار ارائه کنند.

کد خبر 661966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.