راه‌انداری کشتی‌های بدون سرنشین در بندر آنتورپ بلژیک

بلژیک از آغاز به کار رسمی کشتی‌های بدون سرنشین در بندر آنتورپ خود خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ۱۰ فروند پهپاد کنترل از راه دور در بندر آنتورپ بلژیک به خدمات‌رسانی به شرکت حمل‌ونقل دریایی ناوبری داخلی آن مشغول شدند و به دو پهپاد آزمایشی قبلی پیوستند. به‌رغم این واقعیت که فناوری هواپیماهای بدون سرنشین به‌هیچ‌وجه جدید نیست، نخستین بار است که در چنین مقیاس بزرگی در اروپا به کار گرفته می‌شود.

شرکت یادشده قصد دارد از این پهپادها برای خدمات‌رسانی به مسیرهای داخلی و در عین حال تلاش برای کاهش ردپای کربن خود استفاده کند. علاوه بر پهپادها، کشتی‌های بدون سرنشین قابل کنترل توسط آن‌ها نیز الکتریکی هیبریدی است و امکان سازگار شدن برای استفاده از هیدروژن را دارد.

سخنگوی ناوبری داخلی نیروی دریایی تصریح کرد که کشتی‌های بدون سرنشین راه نجاتی از دو مشکل عمده شرکت‌های کشتی‌رانی یعنی بهره‌وری انرژی و کمبود کارکنان است که یک مشکل دائمی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

به این ترتیب شرکت حمل‌ونقل دریایی ناوبری داخلی بندر آنتورپ ۱۰ کشتی خود را بدون کاپیتان و خدمه راهی آب‌ها کرد که هدایت آن‌ها از یک مرکز کنترل انجام می‌گیرد. مرکز کنترل نوعی برج عملیات است که در ساحل قرار دارد و کاپیتان با مستقر شدن در آن دستورات لازم را از راه دور صادر می‌کند.

راه‌انداری کشتی‌های بدون سرنشین در بندر آنتورپ بلژیک

هر یک از کشتی‌های بدون سرنشین بندر آنتورپ به فناوری‌های لازم برای فعال کردن کنترل از راه دور به‌منظور اجرای تمام وظایف ناوبری مجهز است که این موارد شامل سیستم قایقرانی، سکان، مانور، گذرگاه قفل، لوازم پهلوگیری و جدا شدن کشتی، امکانات برقراری ارتباط با سایر کشتی‌ها، مقامات یا کنترل‌کنندگان، خدمه و سایر افراد حاضر در ساحل از طریق بی‌سیم‌های واکی‌تاکی، مگافون یا اینترکام می‌شود.

کشتی‌ها برای انجام وظایف خود به‌صورت ایمن و بدون مداخله‌های مورد نیاز خدمه به حسگرهای متعددی مجهز شده است. این حسگرها شامل ۱۳ دوربین، دو رادار و آنتن‌های 4G و 5G است که امکان اتصال روان و سریع با برج کنترل را فراهم می‌کند.

شرکت مسئول نظارت بر کشتی‌ها توضیح داد که در زمان حرکت هر کشتی یک ناخدای ناظر نیز در آن حضور خواهد داشت، چراکه به‌رغم وجود سنسورها و اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد، فناوری هنوز خطاپذیر است و نیاز به نظارت مناسب دارد.

کد خبر 661964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.