همکاری لازم برای جانمایی سایت دفن زباله شهرکرد انجام شود

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سنوات گذشته زباله برخی شهرها به کارخانه بازیافت شهرکرد منتقل می‌شد که در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو شده است، لذا از شرکت آب منطقه‌ای درخواست می‌شود همکاری لازم را برای جانمایی سایت دفن زباله داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشاد چراغ‌پور امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی مشکلات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به‌وجود ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مشکل آب آشامیدنی در برخی شهرها به‌ویژه در فصل تابستان و حتی ساعات نیمه‌شب بسیار است.

وی با اشاره به عبور لوله اصلی آب از کنارگذر جاده‌ها، اجرای انشعاب و لوله‌گذاری فرعی آب شرب شهرها افزود: رسیدگی و بررسی این موارد ضروری است و باید در اولویت طرح‌های اجرایی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکل دفن زباله شهرهای استان تصریح کرد: در سنوات گذشته زباله برخی شهرها به کارخانه بازیافت شهرکرد منتقل می‌شد که در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو شده است، لذا از شرکت آب منطقه‌ای درخواست می‌شود همکاری لازم را برای جانمایی سایت دفن زباله داشته باشد.

وی با اشاره به بحران آبی که سال گذشته در شهرکرد پیش آمد، گفت: به‌رغم افت فشار آب در این رویداد مردم دیگر شهرهای استان در کمک‌رسانی به مردم شهرکرد همکاری بسیار خوبی داشتند.

چراغ‌پور ادامه داد: مقرر شد اجرای انشعابات و لوله‌گذاری فرعی آب شرب شهرها در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گیرد و طرح بررسی مکانی برای جانمایی سایت دفن زباله شهرها به مشاوران متخصص ارجاع داده شود.

ضرورت لایروبی رودخانه‌ها قبل از آغاز بارش‌های فصلی

بهمن میری، نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید به قرار نگرفتن منبع آب شهرها در مسیر سایت دفن زباله اظهار کرد: نگرانی مردم از بابت احتمال آلودگی آب زیاد است در این راستا پیشنهاد می‌شود، ابتدا نسبت به گمانه‌زمانی و ارزیابی مکان دفن زباله و تعیین مناسب‌بودن سایت کنونی برای دفن پسماند یا نفوذ نکردن شیرابه به منابع آبی، طرح مطالعاتی صورت گیرد تا در صورت تأییدنشدن، سایت دفن زباله تغییر کند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن واحدهای مسکونی و مزارع کشاورزی در اطراف رودخانه ورودی شهرها و برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل، می‌طلبد لایروبی و تعیین حریم و حدود بستر این رودخانه‌ها در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد، همچنین لایروبی رودخانه‌هایی که از میانه روستاها می‌گذرد نیز بسیار ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: به‌منظور ساماندهی این رودخانه‌ها با توجه به اینکه در اطراف این رودخانه‌ها سایت گردشگری ایجاد شده است، برای بسترسازی حریم رودخانه، اداره آب منطقه‌ای استان مشاوران طرح مربوطه را نسبت به تعیین حریم و حدود بستر و بازنگری نقشه به محل اعزام کند.

کد خبر 661939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.