لزوم نظارت جدی والدین بر فعالیت سایبری فرزندان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به ضرورت نظارت والدین بر رفتار و فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان گفت: والدین برای مصون‌سازی فرزندان خود در برابر تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی باید با استفاده از ابزارهای کنترل فرزندان نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی آنان داشته باشند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بخشی از وقت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود؛ لذا خانواده‌ها باید نظارت دقیقی بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و در خصوص آسیب‌های فضای مجازی با آن‌ها گفت‌وگو کنند.

وی افزود: فضای مجازی یک فضای استاندارد برای کودکان نیست و نبود نظارت والدین بر استفاده کودک از این فضا می‌تواند وی را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد و اگر زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود ممکن است فرزندان دچارآسیب‌های ناشی از فضای مجازی می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی افزود: والدین از نصب و استفاده فیلترشکن توسط کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند چراکه نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی برای آنان می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: نصب نرم‌افزار فیلترینگ خانگی بر سیستم مورد استفاده کودکان می‌تواند به خانواده اجازه دهد به اشکال مختلف اعم از محدودسازی دسترسی یا گزارش به والدین نظارت بر مصرف اینترنت فرزندان را انجام دهند. بعضی از این نرم‌افزارها مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت و بعضی نیز مخصوص رایانه طراحی شده‌اند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 661814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.