۸۰ درصد بازار سبز شد / در بورس امروز چه گذشت؟

بر اساس آمار ۸۰ درصد از نمادها روز مثبتی داشتند و ۲۵ درصد از سهام با صف خرید بسته شدند. شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۹۶۹ واحدی شاخص کل به دو میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۴۸ رسید؛ نمادهای بزرگی چون، میدکو، وبملت و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین روز معاملاتی هفته با رشد همراه بود، در ساعات ابتدایی معاملات امروز بازار سهام روند متعادل رو به خوبی داشت و شاخص کل با رشد ۱۳ هزار واحدی همراه بود و در نهایت با رشد ۱۹ هزار و ۹۶۹ واحدی شاخص کل به دو میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۴۸ رسید؛ نمادهای بزرگی چون، میدکو، وبملت و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. نسبت به روز گذشته شاخص کل ۰.۸۷ درصد افزایش داشته است.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل ۱۲ هزار و ۷۴۶و احد را ثبت کرد و به عدد ۷۶۵ هزار و ۱۸۷ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۱۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۷۷۰ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۴ میلیارد برگه سهم است. با وجود کاهش حجم معاملات اما قیمت‌های خوبی رقم خوردند. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۵۷۸ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد ۳۹۲و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۹ هزار و ۸۲ تثبیت کرد، در این بازار مانند روز معاملاتی گذشته نمادهای شگویا، انتخاب و بپارس بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۱۷ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۷۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۱۰ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۸۳ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان معامله کردند.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز بازار ۴۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی بوده است. در بازار امروز مبلغ ۴۹۶ میلیارد تومان خرید حقیقی از بازار داشته‌ایم که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده‌اند. در بخش خرید ۸۵ درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و ۱۵ درصد خریدها توسط حقوقی‌ها انجام شده است. در بخش فروش نیز ۸۱ درصد فروش‌ها توسط حقیقی‌ها و ۱۹ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شده است. بر اساس آمارها ۸۰ درصد از نمادها روز مثبتی داشتند و ۲۵ درصد از سهام با صف خرید بسته شدند.

مجامع پیش رو

نمادهای معاملاتی شرکت پتروشیمی کازرون (کازرو ۱) و شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر (تاتمس ۱)، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ در پایان معاملات امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ متوقف شدند.

عملکرد قابل توجه شاوان در سودسازی

شرکت پالایش نفت لاوان در دوره ۱۲ منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۶۰۰% در این دوره و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۵,۲۴۶ ریال سود محقق کرده است. «شاوان» با سرمایه ثبت شده ۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به مبلغ ۴۱,۹۶۶,۵۲۵ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

فروش پتروشیمی اصفهان افزایش پیدا کرد

شرکت پترو شیمی اصفهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۱/۳۱ معادل ۴,۱۶۴,۶۷۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۷% افزایش داشته است.

«شصفها» با سرمایه ثبت شده ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۴,۱۶۴,۶۷۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات امروز

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۵۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳۰ هزار و ۶۶۶ تومان معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۱۴ تومان رسیده است.

دلیل توقف وشهر چه بود؟

نماد معاملاتی (وشهر ۱) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (الف) برای شرکت بانک شهر متوقف شد. بدیهی است نماد مذکور حداکثر دو روز کاری پس از توقف و با اعلام این مدیریت، از طریق حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

پیش بینی

به نظر هفته نسبتاً خوبی برای بازار سهام بود و یکی از مهم‌ترین اثرات آن کاهش ترس و تردیدها در فضای بازار بود. روند پایین به بالای معاملات روزانه و رسیدن گزارش‌های ۱۲ ماهه و نسبتاً جذاب شدن قیمت‌ها باعث شده تا خوش‌بینی به بازار برگردد و افراد احساس کنند که ریزش شارپی نخواهیم داشت. اما باید در نظر داشت که بازار هنوز نتوانسته ریزش هفته گذشته را جبران کند و از نظر زمانی جبران ریزش بیش از خود ریزش طول می‌کشد. بنابراین احتمال می‌رود در روزهای آتی نیز همچنان شاهد بازار نوسانی باشیم.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۹ میلیارد ۷۸۹ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۱۰ میلیارد ۳۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۱ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۳۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: دارایکم، کرازیح، افران

بیشترین حجم معامله: کرازیح، وبملت، وبصادر

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: تایرا، ما، غشاذر

بیشترین کاهش قیمت: ثبهساز، شسینا، قصفها

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۳۲۸ ۷۹
فرابورس ۲۵۸ ۸۷

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

۸۰ درصد بازار سبز شد / در بورس امروز چه گذشت؟

طبق این جدول که اطلاعات تجمیعی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، صندوق جسورانه بیشترین بازده ماهانه را داشته که معادل ۹ درصد بوده است.

نقشه بازار

۸۰ درصد بازار سبز شد / در بورس امروز چه گذشت؟

کد خبر 661807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.