تصاویر تنگه رازیانه ایلام

اگر به ایلام یا غرب ایران سفر می‌کنید، حتما درباره جاذبه‌های دینی آن مانند تنگه رازیانه ایلام اطلاعاتی داشته باشید.

تنگه رازیانه ایلام یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی جالب است. مسافران زیادی هرساله به این‌منطقه سفر می‌کنند تا این‌پدیده را از نزدیک ببینند. تنگه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالب دارد و شما با سفر به این‌منطقه امکان بازدید از کوه‌ها و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را دارید.

اگر دوست دارید درباره تنگه رازیانه و جاهای دیدنی لرستان اطلاعات بیشتری داشته باشید، این‌مقاله را کامل و دقیق بخوانید. اگر به تصاویر تنگه رازیانه نگاه کنید، حتما دوست دارید که سری به آن‌ها زده و از نزدیک این‌زیبایی‌ها را ببینید یا خودتان تصاویری را از آن‌ها ثبت کنید. مقاله را با دوستان و آشنایانی که اهل طبیعت‌گردی هستند به اشتراک گذاشته و درباره دیدنی‌های ایلام و غرب کشور با آن‌ها گفت‌وگو کنید.

درباره تنگه رازیانه

با وجود دیدنی‌های بسیاری مانند قلعه فلک الافلاک و تنگه، غرب کشور و ایلام از منطقه‌های محبوب برای گردشگریان و طبیعت‌دوستان هستند. ابتدا که به تنگه وارد می‌شوید، شکاف جالبی را در دامنه کوه کبیر می‌بینید. تنگه رازیانه بیش از سه کیلومتر طول دارد و عرض آن بین یک تا شش متر متغیر است.

ارتفاع دیوارهای تنگه نیز در برخی نقاط به 30 متر هم می‌رسند. اگر تصاویری از تنگه ببینید، مشخص است که دیواره‌های آن از جنس آهک و ترکیبات کربنات کلسیم است. رودخانه‌ای زیبا نیز از وسط تنگه عبور می‌کند. این‌رود در زمستان و ابتدای فصل بهار آب زیادی دارد و منظره‌های تنگه رازیانه را جذاب‌تر می‌کند. البته در فصل‌هایی که حج آب بالا می‌رود، پیمایش مسیر تنگه برای مسافران سخت‌تر می‌شود.

عبور در مسیر تنگه رازیانه

معمولا برای سفر به تنگه رازیانه ایلام بهتر است تجربه سفرهای مشابه را داشته باشید یا حداقل در سفر از همراهی افراد باتجربه استفاده کنید. مسیر تنگه سخت و پرپیچ‌وخم است. شما باید بخش‌هایی از مسیر را از راه‌های باریک عبور کنید و ممکن است برخی از ناحیه‌ها با ارتفاع بلند دیواره کمی برای شما ترسناک باشند. هرچه بیشتر پیش بروید، احتمالا دوست دارید مسیر بیشتری را طی کنید تا از زیبایی‌ها و منظره‌های اطراف لذت ببرید.

تصاویر تنگه رازیانه ایلام

در برخی قسمت‌های مسیر دیواره‌ها بلندتر شده و به هم نزدیک می‌شوند. به همین دلیل است که شما فضای داخلی تنگه در این‌نقاط را تاریک‌تر می‌بینید. اگر دوست دارید قلعه فلک‌الافلاک یا دیگر دیدنی‌های غرب ایران را ببینید، حتما تنگه رازیانه و زیبایی‌های اطراف آن را نیز بررسی کنید. در قسمت‌های بعدی مقاله درباره تنگه رازیانه و زیبایی‌های آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاریخچه تنگه رازیانه

اگر بخواهیم درباره جاهای دیدنی لرستان صحبت کنیم، دیدنی‌های بسیاری هستند که نباید آن‌ها را نادیده بگیریم. شما نیز اگر قصد سفر به این‌منطقه را دارید برای سفر خود برنامه منظمی داشته باشید. مسافران زیادی بارها به لرستان و اطراف آن سفر می‌کنند. دلیل این‌موضوع این است که هریک از جاذبه‌های این‌منطقه نیاز به گشت‌وگذار کامل دارند و برای یک سفر کافی هستند.

گیاهی دارویی رازیانه در تنگه رازیانه باعث شده تا نام آن روی تنگه قرار داده شود. وجود این‌گیاه تصویری زیبایی را با گل‌های زردرنگ خود به منطقه اضافه کرده است. تنگه رازیانه بعد از زمین‌لرزه و شکستن لایه‎های ضخیم آهک در دل زمین پدید آمده است. فرایند‎های مختلف انحلال، فرسایش و دیگر موارد مانند آن‌ها روی صخره‌ها و سنگ‌های آهکی در میلیون‌ها سال، چنین تصاویر زیبایی را به وجود آورده است. البته دقت داشته باشید عوامل علمی و جغرافیایی دیگری هم در پیدایش صخره موثر بوده‌اند.

دیدنی‌های نزدیک و اطراف تنگه رازیانه ایلام

در سفر خود به لرستان حتما جاذبه‌های دیدنی شهر و اطراف آن را ببینید. قلعه فلک‌الافلاک را فراموش نکنید و حتما قبل از مراجعه به آن‌جا درباره آن اطلاعاتی را بخوانید. برخی از جاذبه‌های نزدیک تنگه رازیانه ایلام عبارت‌اند از: تنگه زرانگوش، شهر تاریخی سیمره و تنگ کافری از دیگر دیدنی‌های هستند که نزدیک تنگه رازیانه واقع شده‌اند.

سفر به تنگه رازیانه

جاهای دیدنی لرستان بسیار هستند و شما باید برای سفر خود بدانید که قرار است از کدام موارد بازدید کنید. بهار و زمستان در این‌منطقه هوا خوب و دل‌پذیر است و بسیاری از مسافران این‌دو فصل را برای سفر به تنگه رازیانه ایده‌آل می‌دانند. البته پاییز نیز یکی از فرصت‌های خوب برای سفر است تا بتوانید طبیعت را با رنگ‌های بیشتر ببینید.

تصاویر تنگه رازیانه ایلام

برای رسیدن به تنگه رازیانه باید از ایلام به سمت شهر بدره حرکت کنید. بعد از طی 50 کیلومتر و نرسیده به شهر بدره مسیری فرعی را باید دنبال کنید تا به روستای پاکل و بعد از آن به چنارباشی وارد شوید. جنگل‌‎های بلوط مسیر هم شما را میهمان زیبایی‌های خود خواهند کرد. حدود پنج کیلومتر بعد از روستای چنارباشی، کم‌کم دهانه تنگه رازیانه را می‌بینید. از پل‌های فلزی برای عبور استفاده کنید تا به دیدنی‌های تنگه نزدیک‌تر شوید.

همان‌طور که گفته شد هم درباره تنگه رازیانه تحقیق و مطالعه داشته باشید و هم سعی کنید همراه با افرادی باتجربه این‌سفر را برای اولین‌بار امتحان کنید. اگرچه برخی قسمت‌ها از مسیر سخت و پرپیچ‌وخم هستند، اما زیبایی‌های تنگه رازیانه شما را پیش خواهند برد.

کد خبر 661776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حلما میرزایی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    تنگه رازیانه جای بسیار زیبایی است
  • سارا DE ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    خواستم بپرسم تنگه رازیانه چه ربطی به لرستان داره؟ این منطقه مربوط به استان ایلام_شهرستان دره شهر و بدره هست و هیچ ربطی به لرستان نداره.