میزبانی منطقه ۹ اصفهان از شهروندان در رویداد «میراث مادی‌ها»

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: برنامه فرهنگی «میراث مادی‌ها» به‌منظور آشنایی با آداب و رسوم مردمان قدیم دیار نصف جهان ویژه شهروندان اصفهانی در بوستان مهر جنب کوه آتشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: بیش از یک‌پنجم مادی‌های شهری اصفهان، ۱۲۰ کیلومتر طول انهار و وجود پهنه‌های کشاورزی و باغات در دل محلات منطقه ۹ یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه است که در حال حاضر با معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از ویژگی‌های خوب منطقه محسوب شود.

وی افزود: با توجه به استقبال شهروندان از برنامه‌های طبیعت‌محور در منطقه ۹ اصفهان قصد داریم محوریت برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت امسال را بر مبنای معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده، اختصاص دهیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه با همکاری و مشارکت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه فرهنگی «میراث مادی‌ها» را به‌منظور آشنایی با آداب و رسوم مردمان قدیم دیار نصف جهان ویژه شهروندان اصفهانی در بوستان مهر جنب کوه آتشگاه برگزار می‌کند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه طبیعت‌گردی می‌تواند ابزار فرهنگی و آموزش شهروندی به کودک و نوجوان باشد، ادامه داد: در این ویژه‌برنامه که از بیست‌وهفتم تا بیست‌ونهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ اجرا می‌شود، هنروران با اجرای نمایش و سیر در زندگی مردمان قدیم اصفهان، بهره‌گیری و تأثیرگذاری مادی‌ها را در بخشی از زندگی روزانه به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از آموزش‌های لازم را می‌توان غیرمستقیم در فضایی مفرح و شاد و در دل طبیعت به خانواده‌ها آموزش داد، گفت: جشنواره عکس از طبیعت منطقه، اجرای موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، رصد شبانه ستارگان، بازی‌های شاد کودکان و خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شده در ویژه‌برنامه بزرگ میراث مادی‌ها است.

مدیر منطقه ۹ اصفهان خاطرنشان کرد: برپایی این برنامه الگوی خوبی برای شناسایی جاذبه‌های ناشناخته منطقه ۹ اصفهان است که اگر در معرض دید عموم قرار گیرد، علاوه بر هویت‌بخشی محلات، می‌تواند تحول بزرگی در فرهنگ و اقتصاد محلی ایجاد کند.

میزبانی منطقه ۹ اصفهان از شهروندان در رویداد «میراث مادی‌ها»

کد خبر 661775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.