لزوم توجه به مزایای ایجاد هنرستان در جوار صنعت

موضوع ساخت هنرستان در جوار کارخانجات و مراکز صنعتی، خدماتی و کشاورزی برای مسئولان ذی‌ربط حائز اهمیت است و در عین حال این مهم دغدغه دانش‌آموزان هنرستانی نیز محسوب می‌شود؛ چراکه این رخداد در اشتغال‌زایی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به لزوم ساخت هنرستان‌ها در جوار کارخانجات و مراکز صنعتی، خدماتی و کشاورزی، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال این است که هنرستان‌ها در جوار کارخانجات و مراکز صنعتی، خدماتی و کشاورزی ایجاد شود. این موضوع مستلزم حمایت استانداران و فرمانداران در جلب مشارکت کارخانه‌ها و اصناف و ایجاد زیرساخت‌ها برای احداث و تجهیز هنرستان است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو درصد سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در کشور افزایش یافته، سهم این آموزش‌ها به ۳۹.۵ درصد در پایه دهم رسیده و برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۲، هدف‌گذاری ۴۱.۵ درصدی انجام شده است. شهرستان‌های استان تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خرسان شمالی بیشترین افزایش را داشته‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در خصوص ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه، شهرک‌های صنعتی و مراکز خدماتی، استانداران هرمزگان، یزد و اصفهان بیشترین پیگیری و حساسیت را داشته‌اند و از تلاش و حمایت آنها قدردانی می‌شود.

پیشرفت چشم‌گیر ساخت ۳۲ هنرستان جوار صنعت در اصفهان

محمدرضا ابراهیمی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز بهمن‌ماه سال گذشته، با اشاره به اینکه جذب اساتید مجرب و تقویت گزینش از سایر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تقویت دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: گزینش دانشجو معلمان در آینده نزدیک، تبدیل به فرایندی خواهد شد که به‌جای گزینش در یک بازه کوتاه، این اتفاق در مدت پنج تا شش ماه و به‌تدریج انجام شود.

وی طرح مجلس برای تعیین تکلیف نیروهای نهضتی، خرید خدمات و قرآنی که در بدنه آموزش و پرورش مشغول به کار هستند را از سایر برنامه‌ها برای تقویت آموزش و پرورش دانست و افزود: بدون شک امتیازاتی برای مدت همکاری این نیروها با آموزش و پرورش در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در دوران دولت دوازدهم تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت رتبه‌بندی معلمان بدون پیش‌بینی منبع آن مقرر شده بود، ادامه داد: امروز این عدد به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم که رتبه نهایی معلمان تا پیش از نیمه ابتدایی اسفندماه مشخص شود.

وی احداث هنرستان‌های جوار صنعت را از سایر برنامه‌های در حال اجرا دانست و خاطرنشان کرد: در ماه رمضان، انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ هنرستان جوار صنعت با خیران انجام شده است و بسیاری از این پروژه‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند.

کد خبر 661762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.