تبیین اندیشه‌ و شخصیت امام خمینی (ره) برای نسل جوان ضروری است

استاندار اصفهان تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) را برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان، ضروری دانست و گفت: این تعریف باید در بسته‌ها و قالب‌های مختلف در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، رئیس مذهب تشیع اظهار کرد: امام خمینی (ره) روح عزت، اعتماد به نفس و هویت‌بخشی را در مردم ما زنده کردند، همچنین جوهره «ما می‌توانیم» توسط این شخص بزرگوار میان ایرانیان معنا شد؛ بر این مبنا یکی از مأموریت‌های اصلی ما، معرفی شخصیت امام راحل است تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دشمن این شخصیت عظیم را تحریف نکند.

وی افزود: با نسل جوانی روبه‌رو هستیم که دشمن تلاش می‌کند آنان را از جایگاه اصیل و حقیقی خود دور کند اما یکی از شخصیت‌هایی که پرجاذبه برای احساس غرور مردم ما، حضرت امام (ره) است.

استاندار اصفهان تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) را برای آحاد مردم بالاخص نسل جوان ضروری دانست و گفت: باید این تعریف و تبیین در بسته‌ها و قالب‌های مختلفی در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

وی با تأکید بر ظرفیت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لازم است که شخصیت حضرت امام (ره)، اتفاقات تاریخی آن دوره و رویکرد امام راحل در برابر رژیم طاغوت برای نسل جوان بیان شود و آموزش و پرورش بهترین ظرفیت برای این معرفی به‌شمار می‌آید.

مرتضوی با تاکید بر لزوم هوشیاری و آگاهی نسل جوان نسبت به این مسائل گفت: توپخانه رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کرده است که اتفاقات تاریخ معاصر برای نوجوانان و جوانان ما تحریف شود اما در این ایام می‌توان بخشی از مأموریت مساجد را بر اساس تبیین شخصیت حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد برنامه‌ریزی کرد تا با فتنه‌انگیزی دشمن مردم از مؤلفه‌های هویتی خود دور نشوند.

وی ادامه داد: ضروری است سلسله اشعار، توئیت و طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی برای ترویج جایگاه حضرت امام (ره) منتشر شود.

اعزام ۱۵ هزار اصفهانی به مرقد امام خمینی (ره)

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این ستاد اظهار کرد: آمادگی استان برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد مناسب است و انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته، استان اصفهان در برگزاری این مراسم پیش‌قدم باشد.

وی از اعزام ۱۵ هزار نفری از استان به مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: جمعیت هزار نفری کاروان دوی امدادی نیز با برنامه‌ریزی دانشگاه امیرالمومنین (ع) اعزام خواهند شد و برنامه‌هایی برای درون استان نیز در نظر گرفته شده است.

جان‌نثاری، از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه بیعت خواهران با آرمان‌های انقلاب و امام راحل در ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: مراسم سالگرد حضرت امام (ره) همچون سال‌های گذشته مردمی انجام می‌شود و وظیفه ما تسهیل‌گری این مراسم است، طبق اعلام وزیر کشور امسال باید مراسم ۱۵ خرداد و ارتحال حضرت امام (ره) باشکوه، پررنگ و به صورت وسیع در سراسر کشور برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان محور اصلی این مراسم را تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری دانست و افزود: از این‌رو لازم است که فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حضرت امام (ره) استخراج و برای آحاد مردم تبیین شود، همچنین باید این ایام در سراسر استان با همکاری شهرداران، فرمانداران، اصناف و آحاد مردم برنامه‌های متنوعی برگزار شود.

کد خبر 661723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.