اقدام شایسته شهرداری اصفهان در بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشباع ظرفیت بازار گل و گیاه همدانیان در سال‌های اخیر و ایجاد گره‌های ترافیکی در بافت شهری این محدوده گفت: شهرداری اصفهان در یک اقدام شایسته وارد سرمایه‌گذاری جدی‌تر شده و زیرساخت‌های خوبی در بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایمنا، مهدی طغیانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان همچون پروژه‌های مجتمع صنفی خواروبار، سوله‌های سورت و بسته‌بندی، پروژه‌های مرتبط با صنایع تبدیلی در زمینه میوه خشک و سبزی همچنین بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: فلسفه تشکیل میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان در سال‌های قبل، تجمیع میادین مختلف میوه و تره‌بار در نقاط مختلف شهر در یک مکان خاص بود تا از بروز گره‌های ترافیکی جلوگیری کند، اما کم کم میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان به قطب اصلی توزیع میوه و تره‌بار کشور تبدیل شد.

افق تبدیل میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان به پایانه صادراتی را دنبال کنیم

ضرورت تبدیل میدان مرکزی میوه اصفهان به پایانه صادراتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه باید متناسب با شرایط روز، کارویژه‌های جدیدی مانند ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته‌بندی و سورتینگ را برای میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان دنبال کنیم.

وی ادامه داد: شایسته است افق تبدیل شدن میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان به پایانه صادراتی میوه و تره‌بار را دنبال کنیم تا بتواند برای کشور ارزآوری داشته باشد، زیرا بخش زیادی از میوه چند استان از این میدان توزیع می‌شود.

طغیانی با بیان اینکه پایانه صادراتی می‌تواند موجب افزایش ارزش‌افزوده بخش کشاورزی شود، تصریح کرد: اگر در موضوع صنایع تبدیلی و بسته‌ بندی، اقدامات خوبی انجام شود، میوه با قیمت کمتر و حداقل واسطه در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد که این از مزایای میدان مرکزی میوه و تره‌بار است.

وی با اشاره به احداث سوله‌های جدید در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی وجود دارد و در حوزه محصولات کشاورزی، پایانه صادراتی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

طغیانی با بیان این‌که سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در حال فراهم‌کردن بسترهای لازم است، یادآور شد: پروژه‌های متعدد عمرانی سازمان میادین با سرعت و دقت مناسبی در حال اجرا است، سال گذشته نیز از میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان بازدید داشتم اما سرعت پیشرفت پروژه‌ها قابل قبول و تحول ایجاد شده در این میدان دیدنی است.

افق تبدیل میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان به پایانه صادراتی را دنبال کنیم

ضرورت احداث بازار گل و گیاه متناسب با نیاز ۲۰ سال آینده

وی با اشاره به اشباع ظرفیت بازار گل و گیاه همدانیان در سال‌های اخیر و ایجاد گره‌های ترافیکی در بافت شهری این محدوده اظهار کرد: شهرداری اصفهان در یک اقدام شایسته وارد سرمایه‌گذاری جدی‌تر شده و زیرساخت‌های خوبی در بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان پیش‌بینی کرده است.

طغیانی گفت: این بازار را باید برای ۲۰ سال آینده طراحی و اجرا کنیم تا متناسب با نقش این حوزه اقتصادی مهم در زمینه گل و گیاه و پرندگان زینتی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد شهروندان بتوانند به‌زودی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی استفاده کنند که توسط سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در حال اجرا و احداث است.

کد خبر 661692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.