برگزاری رویداد فرهنگی و گردشگری «میراث مادی‌ها» در اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: رویداد فرهنگی و گردشگری «میراث مادی‌ها» با هدف معرفی مادی‌های اصفهان و آداب‌ و رسوم مربوط به آن برگزار می‌شود.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رویداد فرهنگی و گردشگری «میراث مادی‌ها» با همکاری شهرداری منطقه ۹ اصفهان از بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه معارفه‌ای در زمینه مادی‌های اصفهان است، در واقع مادی‌ها اجزایی از شهر اصفهان هستند که شاید کمتر به آن توجه می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان معرفی مادی‌های اصفهان و آداب و رسوم مربوط به آن‌ها در قالب نمایش و نمایشگاه را یادآور شد و گفت: در گذشته این مادی‌ها فقط مربوط به مبحث آب نبوده و حجم بسیار زیادی از زندگی مردم به مادی‌ها بستگی داشته است.

برگزاری رویداد فرهنگی و گردشگری «میراث مادی‌ها» در اصفهان

وی ادامه داد: آداب و رسومی که در گذشته کنار مادی‌ها اجرا می‌شده، همه جزو میراث فرهنگی ما است و بر این اساس علاقه‌مند بودیم که در این برنامه بخشی از این میراث فرهنگی زیبا و ارزشمند را در قالب نمایشگاه به مردم شهر اصفهان و عموم علاقه‌مندان معرفی کنیم.

مساح اضافه کرد: بخشی از این رویداد گردشگری است چون در کنار مادی برگزار می‌شود و درواقع از اتفاقاتی که کنار مادی رخ می‌دهد، به شکل یک رویداد گردشگری برای جذب گردشگر استفاده می‌شود تا مردم این رویداد را مشاهده کنند و از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای این رویداد تولید محتوایی انجام شده است که بخشی از آن به‌صورت متنی است. در این زمینه کتابی نیز آماده‌شده است تا به‌صورت بروشور در اختیار عامه مردم قرار گیرد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در این برنامه راهنمایانی حضور دارند که مباحث مربوط به مادی‌ها را توضیح می‌دهند و تعدادی بازیگر نیز در قالب نمایش رویدادهایی که پیش‌تر کنار مادی‌ها اجرا می‌شده است را به بازدیدکنندگان توضیح می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در قدیم آداب و رسومی همچون آب ریختن بر سر نوزاد، تعویض لباس داماد در شب عروسی و مواردی از این قبیل در کنار مادی‌ها صورت می‌گرفت.

مساح این رویداد را نوعی گره خوردن به زندگی مردم دانست و افزود: این رویداد یک برنامه ترکیبی است و تنها به این صورت نیست که یک فرد توضیحات لازم را ارائه کند و دیگران به آن گوش دهند، بلکه مجموعه‌ای برای شناخت بهتر است.

وی گفت: مکان برگزاری این رویداد جنب مادی‌های بوستان مهر، در خیابان آتشگاه، جنب کوه آتشگاه و خیابان شهیدان تیموری است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه رایگان است و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، افزود: رویداد مادی‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار خواهد شد. در این برنامه ایستگاه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است که در طول مسیر وجود دارد.

وی ادامه داد: مسیر پیاده‌روی کنار مادی است و افراد با حرکت در طول این مسیر می‌توانند از محتوای متنی، نمایش‌ها و سخنان راهنمایان استفاده کنند.

کد خبر 661690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.