مازوت‌سوزی برای نیروگاه به‌صرفه نیست/ تبعات مصرف بیش از حد مصرف انرژی باید اطلاع‌رسانی شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرهنگ صرفه‌جویی در کشور باید گسترش پیدا کند و مسئولان نیز اطلاع‌رسانی لازم را در این باره انجام دهند که مصرف بیش از حد انرژی چه تبعات اقتصادی و زیست‌محیطی برای کشور و مردم به‌دنبال دارد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدید اخیر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از نیروگاه شهید منتظری اظهار کرد: طبق مشاهدات صورت گرفته، مشعل‌های مازوت‌سوز این نیروگاه در حال حاضر به‌طور کامل پلمب است.

وی با بیان اینکه مدیران نیروگاه شهید منتظری در این بازدید تاکید داشتند که تمایلی برای استفاده از سوخت مازوت ندارند، افزود: به گفته این مدیران، مازوت‌سوزی برای نیروگاه علاوه بر هزینه‌بر بودن، تعمیرات بیشتری به‌همراه دارد، همچنین زمانی که مجبور به استفاده از مازوت می‌شوند، محیط پالایشگاه به شدت آلوده می‌شود و برای کارکنان خطرزا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نیروگاه شهید منتظری بخشی از برق کشور را تولید می‌کند و تنها مختص اصفهان نیست، تصریح کرد: فرهنگ صرفه‌جویی در کشور باید گسترش پیدا کند و مسئولان نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند که مصرف بیش از حد انرژی چه تبعات اقتصادی و زیست‌محیطی برای کشور و مردم به‌دنبال دارد.

وی گفت: گاهی مسئولان با توجه به اینکه نگرانی برای قطعی گاز وجود ندارد، مردم را به صرفه‌جویی در مصرف انرژی توصیه نمی‌کنند، این در حالی است که باید هشدار داده شود اگر مصرف از این میزان بیشتر شد، ممکن است با قطعی گاز در فصل زمستان و قطعی برق در فصل تابستان مواجه شویم؛ بنابراین میزان مصرف انرژی به شیوه مناسب‌تری باید مدیریت شود.

نورصالحی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی در سطح کلان کشور و بین مدیران تصریح کرد: این سوال مطرح است که تا چه زمانی باید نیروگاه ساخته شود و گازی که قابل استحصال است و می‌تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد، برای آن سوخت شود؟

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در اصفهان با مازوت‌سوزی روبه‌رو نشویم، زیرا شرایط اصفهان نسبت به کل کشور ویژه است.

کد خبر 661622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.