دشمن، امید، اعتماد و ارزش‌های مردم ایران را هدف قرار داده است

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور گفت: دشمنان ایران پس از ناامیدی از جنگ نظامی و محاصره اقتصادی شروع به حمله به اعتماد، امید و ارزش های مردم کردند.

به گزارش ایمنا، محسن رضایی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق و گرامیداشت یاد شهدای نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند بیش از ۶ هزار سال سابقه تاریخی پر افتخار دارد و مردم این دیار همواره با تمام وجود برای ایران واسلام جانفشانی کرده و نسبت به سرنوشت مردم و اسلام و ایران احساس مسئولیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: نهاوند با گردان ابوالفضل نشان داد که علمدار است و این علمداری هم اکنون از جوانان این دیار در زمینه‌های علمی، فرهنگی و بخصوص بیداری در برابر دشمن انتظار می‌رود و علت آنکه صد نقطه این شهر توسط دشمن بمباران شد به دلیل نقش نهاوند در دفاع مقدس بوده

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به شهدای شهر نهاوند گفت: از شهید شش ماهه علی اصغر نام تا میرزا محمد سلگی از نشانه‌های این حکمت هستند و نشان می‌دهند که نهاوند زنده و بیدار است و دشمنان از همین بیداری ملت ایران به شدت وحشت دارند.

رضایی با اشاره به حوادث و سختی‌های از ابتدای انقلاب تا امروز خاطر نشان کرد: سختی‌های بزرگی که از ابتدای انقلاب تا امروز در مسیر ملت ایران بوده است، از وجود هدفی عظیم و آینده‌ای بزرگ خبر می‌دهد و آن چیزی نیست جز احیای تمدن ایرانی-اسلامی؛ تمدنی که مؤلف آن ایران و اسلام است و دنبال رو کسی نیست.

وی با اشاره به پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی گفت: دشمنان ایران از انتقال این الگوی پیشرفت به حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی به شدت وحشت دارند فلذا به زدن ریشه‌های عزت نفس و امید و اعتماد مردم می‌پردازند که تداوم انقلاب را بگیرند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تلاش برای ایجاد دوقطبی در جامعه را از دیگر نشانه‌های ناامیدی دشمنان از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دانست و افزود: حالا که آنها از درگیری نظامی و تحریم‌های اقتصادی ناامید شده‌اند تصمیم به تخریب ایران از داخل دارند و پس از ۲۰۰ سال به اسارت گرفتن و محاصره ملت ایران، تاب دیدن آینده بزرگ ایران را ندارند.

رضایی با اشاره به اهمیت ژئوپلیتیک ایران گفت: ایران در قلب انرژی جهان به دنبال پایه‌ریزی تمدنی جدید و فارغ از دنبال روی است و این بسیار برای دشمنان وحشت‌آور است؛ راهی که شهدا پیش روی مردم ایران نهادند بزرگترین هدیه و ودیعه الهی است و باید آن را ادامه داد؛ ایمان، خودباوری، اعتماد نفس و خودباوری و ارزش‌های دیگر که ضعیف شده اند و مورد حمله دشمن قرار دارند باید احیا شوند.

وی با یادآوری ترس و خفقان و وابستگی در دوران طاغوت گفت: پس از انقلاب اسلامی مردم ایران از هیچ قدرتی نترسیده و همواره با آزادی و آزادگی بر آرمان‌های متعالی خود ایستادگی و پافشاری کردند و اکنون تمام برنامه دشمن گرفتن امید و اعتماد و ارزش‌های ملت ایران است؛ آنها می‌خواهند اعتماد بنفس را از جوانان ایرانی بگیرند و اینطور القا کنند که برای پیشرفت یا باید از ایران رفت و یا باید منتظر دست یاری از خارج بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود اعتماد به نفس و خودباوری را انقلاب و دفاع مقدس به جوانان ایرانی هدیه داد و ایران آن را به ملل آزاده دیگر منتقل کرده و این خودباوری اکنون به غزه و مرزهای مقاومت در برابررژیم صهیونیستی رسیده است و می‌بینید که مردم محروم و محاصره شده غزه چطور در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح و مجهز به تجهیزات پیشرفته نظامی ایستاده اند. دشمن از این صدور ارزش‌ها به کشورهای جهان اسلام می ترسد و به دنبال گرفتن این موهبت از مردم ایران است.

رضایی با اشاره به برخی مشکلات در کشور هم گفت: کسی منکر وجود ضعف‌ها نیست دولت سیزدهم حدود ۲ سال است که سر کار آمده و خرابه‌ای را تحویل گرفت که ماحصل تفکر تردید سی ساله و ادامه راه شهدا امام و ایستادگی ملت بود و اگر در اداره کشور نسبت به این راه و روش و منش تردید نمی‌شد هم اینک وضعیت اینگونه نبود، اما با این وجود دولت انقلابی با انگیزه و تمام قوا در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی قدم خواهد برداشت.

وی همچنین در جریان این سفر با حضور در گلزار شهدای شهر نهاوند به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد و با خانواده شهید کیانی دیدار کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 661614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.