تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

انتظار می‌رود توپچی‌ها امسال، تابستان شلوغی را سپری کنند، چرا که صحبت از جذب ستاره‌های بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر اوضاع در ژانویه طور دیگری پیش می‌رفت، مویسس کایسدو برای رویارویی با تیم سابقش در روز یکشنبه آماده می‌شد تا آرسنال در ورزشگاه امارات از برایتون پذیرایی کند. توپچی‌ها برای جذب او دو پیشنهاد ارائه کردند، اما شاهد رد شدن هر دو پیشنهاد بودند تا در نهایت در مقابل مقاومت قاطع برایتون، مجبور به عقب‌نشینی شوند.

این ضربه مهلکی برای آرسنال بود، اما این ناکامی، زمانی که آنها توانستند جورجینیو را از چلسی جذب کنند، کمتر شد. البته که خود کایسدو هم از این اتفاق تلخ ضرر کرد؛ کسی که در رسانه‌های اجتماعی از برایتون خواست تا او را به فروشد، و آشکارا تلاش کرده بود این انتقال را انجام دهد.

خیلی‌ها فکر می‌کردند که آیا پس از این اتفاق‌، راهی برای درخشش بازیکن ملی‌پوش اکوادوری در ورزشگاه آمکس وجود خواهد داشت یا خیر، اما روبرتو دی زربی در کنار ستاره‌اش ایستاد و تقریباً به محض بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، او را به تمرینات تیم بازگرداند. این بازیکن ۲۱ ساله از آن زمان، با پیشنهاد تمدید قرارداد هم روبه‌رو شده است، اما این صحبت‌ها در مورد خروجش در تابستان را متوقف نکرده است.

تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

یک خوشامدگویی گرم؟

کایسدو ممکن است قرارداد جدیدی امضا کرده باشد، اما این تضمین نمی‌کند که او همچنان فصل آینده بازیکن برایتون باشد، با توجه به تمرکز آرسنال در تابستان امسال روی تقویت خط هافبک خود، نام این ستاره بار دیگر به‌طور مداوم به باشگاه شمال لندن پیوند خواهد خورد. جالب است که روز یکشنبه وقتی توپچی‌ها مقابل برایتون قرار گرفتند، از کایسدو استقبال خوبی شد. میخائیلو مودریک، یکی دیگر از اهداف ناموفق ماه ژانویه آرسنال، هنگامی که هفته گذشته برای چلسی از روی نیمکت به زمین آمد، به شدت توسط هواداران ورزشگاه امارات هو شد.

اما شرایط، البته، بسیار متفاوت است. زمانی که توپچی‌ها نتوانستند با شاختار دونتسک به توافق برسند، مودریک به چلسی پیوست. کایسدو در برایتون ماند و آینده او همچنان نامشخص است.

تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

بازسازی خط میانی آرتتا

کاری که آرسنال در خط هافبک خود انجام خواهد داد، موضوعی مهم، پیش از باز شدن پنجره تابستانی است. آرتتا خواهان تقویت این جناح خواهد بود. به همین دلیل است که کایسدو، ستاره برایتون و دکلان رایس کاپیتان وستهام با نزدیک شدن به پایان فصل، در کانون توجه قرار دارند.

اینکه آیا توپچی‌ها در تابستان برای امضا با هر دو تلاش خواهند کرد یا خیر، به زودی مشخص خواهد شد. برنامه در ژانویه این بود که کایسدو به خدمت گرفته شود و سپس در پایان فصل برای جذب رایس اقدام صورت گیرد. این اتفاق‌، خیلی به مسائل مالی بستگی دارد. برایتون تنها چند ماه پیش، پیشنهادی بالغ بر ۷۰ میلیون پوند (۸۸ میلیون دلار) را برای کایسدو رد کرد و او از آن زمان، این ستاره، قرارداد جدیدی امضا کرده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که آنها اکنون، برای انجام توافق، پول خیلی بیشتری بخواهند.

تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

" این چیزی نیست که ما تمایل داشته باشیم با آن درگیر شویم"

همانطور که پل باربر، مدیر اجرایی برایتون تأیید کرده است، در قرارداد جدید کایسدو بند آزادسازی وجود ندارد. باربر گفت: "نه، ما این‌طور عمل نمی‌کنیم. " ما سعی می‌کنیم از چنین چیزهایی اجتناب کنیم، زیرا آن‌ها به مذاکره خوش‌بین هستند. نباید وقتتان را ساعت‌ها صرف چیزی کنید که ممکن است اتفاق نیفتد، یا اگر هم اتفاق بیفتد ممکن است قیمت بالایی داشته باشد و در زمان مناسب رخ ندهد. ما می‌دانیم که باشگاه‌های دیگر علاقه‌مند جذب کایسدو هستند، اما این چیزی نیست که ما تمایل داشته باشیم با آن درگیر شویم."

بنابراین، برایتون در موقعیت بسیار قوی قرار دارد که می‌خواهد بهترین شرایط را کایسدو فراهم کند، حتی با وجود اینکه علاقه باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد و چلسی را نیز به خود جلب کرده است. او اکنون تا سال ۲۰۲۷ قرارداد دارد و آن‌ها می‌توانند این قرارداد را برای ۱۲ ماه دیگر تمدید کنند.

تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

ورود جورجینیو

باید به خاطر داشت که آرسنال هم‌اکنون جورجینیو را در لیست خود دارد، بازیکنی که پس از جدایی‌اش از چلسی، در مسابقات اخیر شایستگی خود را ثابت کرده است. هیچ‌کس فکر نمی‌کند جورجینیو برای بلندمدت بتواند به خط هافبک آرسنال کمک کند، اما این مرد، بازیکنی بود که وقتی کایسدو را دست‌نیافتنی می‌دانستند به او روی آوردند و هنوز یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده است، البته که قرارداد او این قابلیت را دارد که ۱۲ ماه دیگر هم تمدید شود.

بنابراین اینکه آیا آرسنال توانایی خرید هر دو بازیکن، یعنی کایسیدو و رایس را خواهد داشت یا خیر، جای سوال دارد. اعتقاد بر این است که وستهام بیش از ۱۰۰ میلیون پوند (۱۲۶ میلیون دلار) برای فروش کاپیتان خود می‌خواهد. برخی گزارش‌ها حتی حاکی از آن است که آنها ۱۲۰ میلیون پوند (۱۵۱ میلیون دلار) می‌خواهند. این رقم باعث می‌شود رکورد نقل و انتقالات آرسنال که در حال حاضر ۷۲ میلیون پوند است و قبلاً برای جذب نیکلاس پپه به لیل پرداخت کرده‌اند، شکسته است. اگر وستهم این مبلغ را برای فروش رایس دریافت کند، برایتون به خوبی از حقوق خود برخوردار خواهد بود و می‌تواند مبلغی مشابه آن را برای هافبک و ستاره خود طلب کند.

کایسدو طی مصاحبه‌ای با تلگراف که ماه گذشته انجام شد، درباره آینده خود گفت: "خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. من فقط می‌خواهم یک فصل خوب را با برایتون سپری کنم و آن را به‌خوبی به پایان رسانم."

تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

جایگزین ژاکا؟

آرسنال در این تابستان پول قابل توجهی برای خرج کردن خواهد داشت. با تضمین جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا، بودجه نقل و انتقالات باشگاه بیشتر از سال‌های اخیر خواهد بود. این احتمال وجود دارد که بودجه نیز، با فروش بازیکنان افزایش پیدا کند.

در صورتی که توپچی‌ها تصمیم بگیرند که به دفاع چپ خود اجازه جدایی دهند، کیران تیرنی می‌تواند پول زیادی به باشگاه تزریق کند، درحالی که آینده امیل اسمیت رو، فولارین بالوگون و حتی گرانیت ژاکا هنوز مشخص نیست.

ژاکا بخش جدایی‌ناپذیر ترکیب اصلی آرسنال در این فصل بوده است و یکی از بازیکنان کلیدی در خط میانی آرتتا است، اما بایرن‌لورکوزن به سختی تلاش می‌کند تا او را به آلمان بازگرداند و پیشنهاد یک قرارداد بلندمدت می‌تواند این مرد را متقاعد کند که به دنبال جابه‌جایی باشد.

اگر این اتفاق بیفتد، آرسنال مطمئناً به حداقل دو بازیکن بزرگ در وسط زمین نیاز خواهد داشت و می‌تواند این احتمال را افزایش دهد که باشگاه برای جذب رایس و کایسدو، یا ستاره چلسی، میسون مانت، تلاش کند.

تغییر اساسی خط میانی آرسنال، کلید برنامه‌های نقل و انتقالاتی آرتتا

یک مانع بزرگ

تمرکز آرسنال فقط روی یکشنبه و مصاف با برایتون بود. پنجره نقل و انتقالات ممکن است مهم باشد، اما تیم آرتتا هنوز یک عنوان قهرمانی در لیگ دارد که باید تلاش کند و قبل از اینکه تلاشی در راستای تقویت تیم خود در فصل آینده انجام دهد، قهرمان شود. هرچند که با شکست سه بر صفر مقابل تیم روبرتو دی‌زربی، شانس توپچی‌ها خیلی کم شد.

اگر می‌خواستند روی منچسترسیتی فشار بیاورند، پیروزی در این دیدار ضروری بود و در آن مسابقه کایسیدو مانع بزرگی برای تیم آرتتا بود، ستاره‌ای که همه می‌دانند که چقدر فوق‌العاده است.

هافبک برایتون ماه گذشته اعتراف کرد که دوست دارد توپچی‌ها به روند فوق‌العاده خود ادامه دهند و جام لیگ‌برتر را در این فصل بالا ببرند. او به تلگراف گفت: «البته که دوست دارم این اتفاق رخ دهد." خیلی امیدوارم." با این حال، عملکرد فوق‌العاده این بازیکن و تیم برایتون، شانس پسران آرتتا برای کسب عنوان قهرمانی را از بین برد.

کد خبر 661602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.