حضور ناوگروه ۸۶ در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است، گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورها از جمله اهداف این حضور است.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی در خصوص هم‌ترازی ایران با قدرت‌های جهانی در آب‌های آزاد اظهار کرد: حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در آب‌های بین‌المللی پیام صلح و دوستی برای کشورها است.

وی با اشاره به گردش ۳۶۰ درجه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام دریانوردی‌های طولانی و حرفه‌ای نیازمند آماده‌سازی‌های مختلف و مهیاشدن از نظر تخصصی و تجهیزاتی و کسب مهارت‌های لازم است.

دریاداردوم تاج‌الدینی با اشاره به سفر هشت‌ماهه ناوگروه ارتش اظهار کرد: در این هشت ماه شاهد وضعیت جوی مختلف بودیم و گاهاً شرایط نامتعارف و طول‌موج‌های بیش از ۱۲ متر را تجربه کردیم و لازمه دریانوردی در این شرایط کسب آمادگی در همه ابعاد است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور در آب‌های بین‌الملل و گردش ۳۶۰ درجه را اثبات فناوری ساخت داخل عنوان و بیان کرد: ناوشکنی در این دریانوردی حضور دارد که تماماً ساخت داخل است. جوانان غیرتمند در صنایع و نیروی دریایی همت کردند ناوشکن تمام ایرانی دنا را به‌گونه‌ای آماده کردند که بتواند تمام سختی‌ها و تنش‌های دریایی با امواج بلند را تحمل کند.

امیر دریاداردوم تاج‌الدینی حضور ناوشکن دنا در دریاهای بین‌المللی را صرفاً از بعد نظامی قابل‌بررسی ندانست و تصریح کرد: این حضور از بعد علمی بسیار قابل‌توجه است. طراحی، ساخت و پایه‌گذاری این ناوشکن تماماً ایرانی است و حضور در دریاها به معنی توانمندی و اثبات توانمندی است.

وی درباره اهداف دریانوردی ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورها و اعلام آمادگی برای مراودات چندجانبه با کشورهای مختلف از جمله اهداف این حضور است. در حقیقت حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، حضور ناوگروه ۸۶ را یک کار حرفه‌ای توصیف و اظهار کرد: از بندرعباس کار سفر را شروع و به سمت شرق حرکت کردیم. از جنوب سریلانکا و خلیج بنگال به سمت تنگه مالاکا حرکت کردیم. از جنوب فیلیپین وارد اقیانوس آرام شدیم و بیشترین عرض این اقیانوس را پیمودیم و قریب به هشت هزار مایل دریایی مسافت طی کردیم که نزدیک به سه ماه زمان برد.

منبع: ایرنا

کد خبر 661596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.