تیم ملی شماره ۲ تکواندو ایران به هانگژو می‌رود!

فدراسیون تکواندو کشورمان در نظر دارد به‌علت تداخل زمانی مسابقات جهانی گرندپری و بازی‌های آسیایی، تیم دوم را به رقابت‌های آسیایی اعزام کند و نفرات اصلی به چین‌تایپه بروند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی تکواندو کشورمان در شرایطی باید از چهارم تا هشتم مهرماه سال جاری در رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین حضور داشته باشد، که طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، مرحله سوم رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۳ از نهم مهرماه در تایوان (چین‌تایپه) برگزار خواهد شد.

درصورتی‌که تاریخ مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال ۲۰۲۳ تغییر نکند، فدراسیون تکواندو با توجه به زمان کوتاه بین این دو رویداد در نظر دارد، نفرات اصلی و تکواندوکارانی که موفق به دریافت مجوز گرندپری می‌شوند را به این رویداد اعزام و با تیم دوم در بازی‌های آسیایی شرکت کند.

دلیل این تصمیم سیاست‌گذاران فدراسیون تکواندو امتیازات بیشتر مسابقات گرندپری در رنکینگ المپیک به نسبت بازی‌های آسیایی است چرا که از اهمیت بالاتری نسبت به رقابت‌های قاره‌کهن برخوردار است.

رقابت بازی‌های آسیایی از گرید g۴ برخوردار است و قهرمانی در این مسابقات برای ملی‌پوشان کشورمان ۴۰ امتیاز همراه خواهد داشت، اما رقابت‌های گرندپری دارای گرید g۶ است و طبیعتاً کسب مدال طلا باعث واریز ۶۰ امتیاز به مجموع امتیازات نفرات کشورمان خواهد شد.

کد خبر 661588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.