ضرورت تشکیل جهاد فرهنگی در مقابل جنگ ترکیبی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اکنون در جنگ ترکیبی قرار داریم و باید در مقابل آن جهاد فرهنگی شکل دهیم، گفت: البته تاکنون برخی خاکریزهای فرهنگی را از دست داده‌ایم و باید شبکه‌های رفاقتی که دشمن از طریق فضای مجازی ایجاد کرده است را در شبکه‌های حقیقی بیاوریم.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی طهرانچی امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در آئین آغاز دوره‌های توانمندسازی «حلقه‌های میانی» دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دو موضوع شکل‌گیری نظم نوین جهانی و جنگ ترکیبی اشاره داشته‌اند، اظهار کرد: در نظم نوین جهانی، یک حرکت از غرب به سمت شرق شکل گرفته که این حرکت سه ضلع «علمی اقتصادی»، «علمی نظامی» و «علمی فرهنگی» دارد.

وی افزود: در این ابعاد، شاهد هستیم که آمریکایی‌ها از سال ۱۳۹۸ تلاش کرده‌اند نظام سلطه خود را حفظ کنند و در ایجاد نظم نوین جهانی ورود جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چهار مسئله درهم‌تنیده در سال‌های اخیر شامل شهادت حاج قاسم سلیمانی، شیوع کرونا با هدف فروپاشی اقتصاد چین، جنگ اوکراین و اغتشاشات پاییز سال گذشته به عنوان حمله به قطب علمی و فرهنگی تصریح کرد: این مسائل به عنوان اتفاقات مرتبط با جابه‌جایی تمدنی از غرب به شرق روی داده است.

وی با بیان اینکه اکنون در جنگ ترکیبی قرار داریم و باید در مقابل آن جهاد فرهنگی شکل دهیم، گفت: البته تاکنون برخی خاکریزهای فرهنگی را از دست داده‌ایم و برای اینکه بتوانیم بر این بحث غلبه کنیم، باید شبکه‌های رفاقتی که دشمن از طریق فضای مجازی ایجاد کرده است را در شبکه‌های حقیقی آورده و جوانان را مسلح به اندیشه کنیم.

طهرانچی ادامه داد: برای این کار، به شبکه‌های نخبگانی و گسترده نیاز داریم که جمع جوانان را در ساختار درختی مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح حامیم به عنوان حلقه‌های میانی برای دانشجویان خاطرنشان کرد: حامیم طرح بسیار خوب و هوشمند دانشجویی است و باید در حوزه اندیشه‌ای دنبال شود، برگزاری این نشست نیز به این معنا است که مسئولان و راهبران استانی در کنار راهبران علمی و فرهنگی می‌خواهند اتفاقات مهمی رقم بزنند، البته در این مسیر نباید از شبکه گسترده غافل شد. باید جمع جوانان را درگیر این جهاد فرهنگی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طرح اعتلا نیز به موازات طرح حامیم و با تعامل وزارت کشور و حمایت استانداران پیش می‌رود، افزود: آنچه انجام می‌دهیم، شرط لازم است اما کافی نیست چون دشمن برای ما برنامه‌های زیادی دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 661492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.