اتحاد همه ارکان مساجد لازمه موفقیت طرح "سلام همسایه" است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: لازمه موفقیت طرح «سلام همسایه» این است که همه ارکان مساجد با یکدیگر متحد شوند و راه موفقیت را طی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مهدی گرجی امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در اولین نشست هم‌اندیشی و آغاز فرآیند اجرایی طرح سلام همسایه اظهار کرد: خدمت در خانه خدا ارزش بالایی دارد که باید سپاسگزار این نعمت الهی باشیم، البته باید مراقب آفت‌های این مسیر نیز باشیم.

وی افزود: به اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهر اصفهان در این دوره تاکید می‌کنم که اجرای این طرح و تفکر سلام همسایه را از نعمت‌های الهی بدانند، بنابراین باید قدر این خدمت و تفکر را دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طرح سلام همسایه یک کار به روز است، تصریح کرد: در این راستا باید برای تبلیغ دین از روش‌های نوین بهره برد

وی ادامه داد: سراغ مردم را گرفتن، به عیادت مریض رفتن، با اهالی مسجد و محله سلام و احوالپرسی کردن سیره اهل بیت (ع) بوده است، از این رو باید این روش‌ها و سیره‌ها را احیا کنیم.

حجت‌الاسلام گرجی گفت: لازم است به سراغ نسل جوان برویم، امروز سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان یک اصل و ضرورت است، اگر ما در این عرصه دیر اقدام کنیم، فتنه‌های بزرگ دشمن در پیش است؛ شاه بیت طرح «سلام همسایه» آن است که مردم احساس کنند مسجد از آن‌ها است.

وی اضافه کرد: اگر با برنامه‌های متنوع و جذاب نوجوانان و جوانان خود را جذب کنیم، سپس می‌توانیم آن‌ها را در مسیر هدایت قرار دهیم، لازمه موفقیت در طرح «سلام همسایه» آن است که همه ارکان مساجد با هم متحد شوند و راه موفقیت را طی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تفرقه و اختلاف میان پایگاه بسیج، امام جماعت، کانون فرهنگی، هیئت امنای مسجد و اهالی محله آفت موفقیت مساجد است.

کد خبر 661491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.