ارزش‌ها و شعارهای انقلاب در مساجد تبیین شود

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه باید مساجد را طراز انقلاب کنیم، گفت: مسجد امروز، باید با مسجد قبل از انقلاب تفاوت داشته باشد، در این راستا شعارهای انقلاب در مساجد باید بیان و ارزش‌های انقلابی در آن تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کوچک‌زاده امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در اولین نشست هم‌اندیشی و آغاز فرآیند اجرایی طرح «سلام همسایه» اظهار کرد: مسجد خانه خداست و افتخار خدمت در آن نصیب هرکسی نمی‌شود، شکر این نعمت به آن است که برای این امر وقت بگذاریم و استعداد صرف کنیم.

وی افزود: دوری از مسجد سبب غفلت می‌شود و وقتی غفلت بیاید، در همه مشکلات بر روی انسان باز می‌شود، از این رو امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید: غفلت آن است که مسجد را ترک کنیم و سپس از مفسدان اطاعت کنیم.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: کسی که اهل مسجد باشد و در مسجد رفت و آمد کند، از غفلت دور مانده و از مفسدان اطاعت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح "سلام همسایه" با مشارکت شهرداری اصفهان و تاکید دوره ششم شورای اسلامی شهر بر این مبنا است که ما اهل مسجد باشیم و دیگران را هم اهل مسجد کنیم، یک مسجد باید به یک محله خدمت بدهد، در واقع باید همه را با اخلاق خوب و رفتار خوب به مسجد دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام کوچک‌زاده با بیان اینکه باید مساجد خود را طراز انقلاب کنیم، گفت: مسجد امروز، باید با مسجد قبل از انقلاب متفاوت باشد، در این راستا شعارهای انقلاب در مساجد باید گفته شود و ارزش‌های انقلابی در آن تبیین شود.

وی اضافه کرد: در نظر داریم مساجد را درجه‌بندی کنیم، در همین راستا ۱۰ شاخص را برای مسجد طراز انقلاب تعریف کرده‌ایم و به مرور بازرسان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان به مساجد شهر اصفهان مراجعه کرده و بر اساس ۱۰ شاخص آن‌ها را درجه‌بندی می‌کنند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: برگزاری سه وقت نماز جماعت، فعال بودن کانون‌های فرهنگی مسجد، مشارکت و فعال بودن دفتر امام جماعت برای مشکل گشایی مردم، برگزاری دعاها و توسل به اهل بیت (ع)، برگزاری اردوهای فرهنگی ویژه نوجوانان، برگزاری مسابقات فرهنگی به‌صورت مستمر، برگزاری مراسم‌های روضه خوانی و توجه به مناسبت‌های سیاسی و وضعیت مطلوب ساختمانی از جمله شاخص‌ها است.

وی گفت: مسجد انقلابی نباید نسبت به مناسبت‌های سیاسی مانند دهه فجر و هفته وحدت بی‌تفاوت باشد، تمام مساجد باید بوی انقلاب دهند و ارزش‌های آن را تبیین کنند.

کد خبر 661485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.