دستورات مؤکد رئیس قوه قضائیه درخصوص تحکیم امنیت شهروندان و مقابله با برخی ناهنجاری‌ها

رئیس قوه قضائیه در خصوص تحکیم امنیت شهروندان و مقابله با برخی ناهنجاری‌ها و ولنگاری‌ها در راستای عفاف و حجاب دستوراتی صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: مسئولان قضائی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه‌بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند.

وی افزود: مسئولان قضائی با علم، حلم، دانایی، تدبیر، قانون‌مداری، انصاف و لحاظ این اصل مهم که خداوند در همه حال ناظر اعمال ماست، امور و وظایف محوّله را پیش ببرند و نگران فضاسازی‌ها نباشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: دادستان کل کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود نسبت به مقابله مجدانه با جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی که وابسته به بیگانگان و ضدانقلاب هستند، اهتمام داشته باشند و به صورت رسمی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی و معرفی این جریانات، مطالبه‌گری کنند.

وی ادامه داد: صرف تذکر و اعمال مجازات سبک برای عوامل این قبیل جریانات، کارساز نیست.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: پس از مراحل دادسرا و دادگاه و محاکمه و صدور حکم قانونی و بازدارنده برای عناصر جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی، مرکز رسانه قوه قضائیه باید به شیوه هنرمندانه به تبیین و تشریح ماهیت این قبیل جریانات برای مردم بپردازد.

وی اضافه کرد: مراجع قضائی ذی‌صلاح در مواجهه با افرادی که به صورت غیرسازمان‌یافته به ترویج ناهنجاری‌ها مبادرت می‌ورزند نیز از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در راستای بازدارندگی بهره بگیرند و نسبت به آن دسته از افراد که در این قضیه، تکرار جرم دارند، اقدامات مقتضی وفق قانون ترتیب داده شود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قاطبه مردم ما متدین و طرفدار عفت هستند؛ حتی آن دسته از افراد که التزام کاملی به دین ندارند هم از عفت و امنیت بانوان حمایت می‌کنند؛ لذا اگر ما در این قضیه، برخوردهای مناسب داشته باشیم و مسئله را به درستی تبیین و تشریح کنیم، می‌توانیم دست دشمنِ توطئه‌گر را قطع کنیم.

کد خبر 661439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.