تداوم طوفان لحظه‌ای همراه گردوخاک تا اواسط هفته در استان اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک تا روز چهارشنبه در بسیاری از مناطق استان تداوم خواهد داشت.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز پنجشنبه _بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ آسمان استان به صورت صاف گاهی قسمتی ابری خواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک تا روز چهارشنبه در بسیاری از مناطق استان تداوم خواهد داشت. سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب شدیدتر است. از بعدازظهر بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه دمای هوا روند افزایشی دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد با ورود سامانه کاهش دما و تنش دمایی در استان، افزود: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه آغاز و تا اواسط وقت چهارشنبه با کاهش چهار تا شش درجه‌ای و ایجاد تنش دمایی و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی همراه خواهد بود.

وی مناطق درگیر تنش دمایی را تمام مناطق کشاورزی استان و شهرستان‌های درگیر سرمازدگی را بویین و میاندشت، نقاط کوهستانی واقع در خوانسار، میمه، چادگان، دهاقان، شرق اصفهان اعلام کرد و گفت: احتمال ورود آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغات و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات این سامانه است. تنظیم دمای گلخانه‌ها، باغات و مزارع کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی یا سرمازدگی توصیه می‌شود.

معتمدی درباره بیشترین شدت سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های سمیرم و دهاقان با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش و ثبت شده است، اظهار کرد: در این مدت سرعت وزش باد به ترتیب در مناطق چوپانان و مورچه خورت با ۹۶ کیلومتر، کبوترآباد و اصفهان ۹۲ کیلومتر، نائین، مبارکه و اردستان با ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در نیمه شمالی استان طی ۲۴ ساعت آینده پنج تا هفت درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: چوپانان و بادرود با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 661435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.