افزایش زندانیان اروپایی پس از پاندمی کرونا

گزارش‌ها حاکی از آن است که قبرس، ایتالیا، فرانسه و سوئد در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیشترین تعداد زندانی را در خود جا داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد زندانیان کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۱، نسبت به سال‌های قبل افزایش ۲.۵ درصدی را تجربه کرد به‌طوری که به ازای هر ۱۰۰ هزار شهروند، تعداد ۱۰۶ نفر به دلایل مختلف راهی زندان‌ها شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از این نیز یعنی در بازه زمانی بین ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۲، با وجود این‌که جمعیت ساکنان قاره تنها افزایش پنج درصدی را تجربه کرده بود، اما ۲۴ درصد بر تعداد افراد زندانی افزوده شد. جالب است بدانید که در همین طول زمانی، تعداد زندانیان کشورهای فنلاند و اسلوونی پایین‌ترین نرخ زندانیان قاره را از آن خود کردند و این در حالی بود که بیشترین افراد زندانی مربوط به مجارستان و لهستان بودند.

در بررسی‌هایی که برای تعیین تعداد زندانیان کشورهای اروپایی انجام شد، از ۲۶ کشور مورد مطالعه تعداد ۱۴ کشور شاهد افزایش زندانیان پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ بودند که در این میان، بیشترین زندانیان در مجارستان و لهستان قرار داشتند.

افزایش زندانیان اروپایی پس از پاندمی کرونا

همین امر باعث شد هشت زندان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ازدحام جمعیتی مواجه شود به طوری که در بعضی از آن‌ها، حتی فضای کافی برای پذیرش متخلفان جدید وجود نداشت. علاوه بر این، در تحقیقاتی که سازمان بهداشت جهانی در مورد این زندان‌ها انجام داد، مشخص شد که بیش از یک‌سوم زندانیان این کشورها به علت ازدحام جمعیت در سلول‌های خود، به اختلالات مزمن روانی مبتلا شده بودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که زندان‌های قبرس بیشترین ازدحام جمعیتی را طی چند سال گذشته تجربه کرده است به طوری که تعداد افراد زندانی در آن‌ها حدود ۵۰ درصد بیشتر از استاندارد رسمی ظرفیت این مکان‌ها بوده است.

نکته در خور توجه اینکه زندانیان این مراکز از تجربه شرایط بسیار نامساعد خود بارها ابراز نارضایتی کرده و خواهان بهبود شرایط شده‌اند.

در میان کشورهای اروپایی، یک‌سوم ظرفیت زندان‌های مالت کاملاً خالی است، در حالی که دولت بلژیک به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در زندان‌ها، به طور مداوم در تلاش است افرادی با تخلف بخشیدنی را از زندان آزاد کند.

افزایش زندانیان اروپایی پس از پاندمی کرونا

کد خبر 661387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.