تدوین برنامه‌های راهبردی ۵ ساله برای شهرکرد

رئیس‌ کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به جمع‌بندی اولیه برنامه راهبردی، عملیاتی و شهرداری این شهر گفت: این برنامه به‌عنوان راهبرد بلندمدت شهرداری و عملیات پنج‌ساله در قالب پروژه‌های عمرانی در بودجه سالانه به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در چهل‌وهشتمین جلسه کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به جمع‌بندی اولیه برنامه راهبردی، عملیاتی و شهرداری این شهر اظهار کرد: محورهای برنامه در قالب‌های گردشگری، ورزشی، کشاورزی، کیفیت زندگی، هوشمندی شهر، منابع پایدار و فرهنگی باید در صورت پذیرش مطالعات مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: این برنامه به‌عنوان راهبرد بلندمدت شهرداری و شهر شهرکرد و عملیات پنج‌ساله در قالب پروژه‌های عمرانی در بودجه سالانه به اجرا در خواهد آمد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: اهمیت طرح در امکان اندازه‌گیری و بازخورد اقدامات شهرداری تا حصول نتیجه است و در مقاطع پنج‌ساله بعدی پروژه‌های جدید منطبق بر مطالعات اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به موفق نبودن سه مرحله اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اضافه کرد: شکست مجموعه مدیریت شهری در اجرای این طرح باید آسیب‌شناسی شود تا در مراحل جدید بتوان به موفقیت رسید.

بیاتی تاکید کرد: زباله‌های شهرها به هیچ‌وجه نباید به سایت دفن زباله مرکز چهارمحال‌وبختیاری منتقل و آنجا دفن شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد گفت: مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری این شهر برآورد دقیق، علمی و کارشناسی از وضعیت تولید و بازیافت زباله در مرکز چهارمحال‌وبختیاری و مقایسه آن با شهرهای هم‌تراز در کشور را باید ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری باید قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند و از برجسته‌ترین افراد انتخاب شوند، افزود: انتظار می‌رود در تخصیص اعتبارات به شهرداری مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری نگاه ویژه‌ای شود تا بتواند در توسعه زیرساخت‌ها، تعریف پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های قبلی اقدامات خوبی انجام دهد.

بیاتی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش درآمد شهرداری، شرایط اقتصادی مردم و درآمد پایین شهرداری، باید سازوکاری پیش‌بینی شود که این مشکلات رفع و مدیریت شهری بتواند در راستای خدمات به مردم با انگیزه و قدرت بیشتری گام بردارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: به‌عنوان یکی از نمایندگان مردم تذکر جدی در مورد خدمات‌دهی به معلولان می‌دهم؛ زمین‌هایی که از شهرداری در اختیار دستگاه‌های اجرایی این شهر قرار گرفته، برای ارائه خدمات است و باید به جامعه هدف و شهروندان خدمات‌رسانی کند، در غیر این صورت باید زمین‌ها به شهرداری شهرکرد بازگردانده شود.

به گزارش ایمنا، چهل‌وهشتمین جلسه کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد به ریاست محمدرضا بیاتی و با حضور معاونان شهردار و رؤسای سازمان‌های تابعه شهرداری این شهر در خصوص جمع‌بندی اولیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر که توسط مشاور تهیه و ارائه شد، در محل سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

کد خبر 661356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.