بورس متعادل شد/ افزایش ۷۱ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس با رشد ۷۱ هزار و ۸۸۰ و احدی به عدد دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۰۳ رسید؛ نمادهای بزرگی چون فولاد، فملی، فارش و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. شاخص هم وزن نیز رشد ۱۳ هزار واحدی داشت و به عدد ۷۴۸ هزار و ۶۰۴ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس تهران امروز را مثبت شروع کرد. نیم ساعت پس از شروع بازار با افزایش ۴۲ هزار واحدی رو به رو بودیم و در نهایت با رشد ۷۱ هزار و ۸۸۰ و احدی بسته شد. شاخص کل به دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۰۳ رسید؛ نمادهای بزرگی چون فولاد، فملی، فارش و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

پرتقاضاترین نماد نیز، نماد سپر بود، شاخص کل هم‌وزن امروز رشد خوبی معادل ۱۳ هزار و ۷۵۳ واحد را ثبت کرد و به عدد ۷۴۸ هزار و ۶۰۴ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۱۶ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۹۰۰ هزار معامله و خریدوفروش حدود ۲۶ میلیارد برگه سهم است. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۴۴۸ هزار میلیارد تومان رقم خورد.

فرابورس امروز با رشد ۶۲۱ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۴۸۱ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، خاور، شگویا و انتخاب بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۸۴ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۷۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران حدود ۱۳ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۵۱۲ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان معامله کردند.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز بازار ۴۰ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ حدود ۱۷ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی بوده است. خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهام متوفق شد و در انتهای بازار ورود پول ۱۵۵۵ میلیاردی از حقیقی‌ها به ثبت رسید.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۲۵ میلیارد ۹۸۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۱۳ میلیارد ۸۶ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۶ هزار و ۷۳ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۵ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، کرازیح، دارایکم

بیشترین حجم معامله: کرازیح، شستا، خساپا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: تیمپی، سخوز، ثبهساز

بیشترین کاهش قیمت: ثشاهد، تکنو، خلنت

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۳۳۵ ۶۹
فرابورس ۲۵۳ ۹۰

نمودار شاخص بورس طی ۳ ماه گذشته

بورس متعادل شد/ افزایش ۷۱ هزار واحدی شاخص کل

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بورس متعادل شد/ افزایش ۷۱ هزار واحدی شاخص کل

طبق این جدول که اطلاعات تجمیعی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، صندوق املاک و مستغلات بیشترین بازده ماهانه را داشته که معادل ۱۵ درصد بوده است.

نقشه بازار

بورس متعادل شد/ افزایش ۷۱ هزار واحدی شاخص کل

کد خبر 661224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.