به دنبال نمایشگاهی شتاب‌دهنده، هویت‌ساز و شبکه‌محور هستیم

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: نمایشگاه عنصری فعال و شتاب‌دهنده، هویت‌ساز و شبکه‌محور است و تلاش کرده است از همه زیرساخت‌ها و امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا طحانیان امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: رسالت ما در مجموعه نمایشگاه خدمتگزاری به عموم مردم است.

وی افزود: مسائل و مشکلات اقتصادی فراگیر است و در عرصه نمایشگاهی نیز خود را نشان می‌دهد. بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه کشورمان انجام می‌گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ادامه داد: امروز زنده‌ترین و پویاترین عنصر یک کشور، صنعت نمایشگاهی آن کشور است و اصفهان در این بخش از جمله فعال‌ترین‌های ایران به‌شمار می‌رود.

طحانیان با اشاره به اینکه سال گذشته رویدادها و اتفاقات مثبتی در عرصه نمایشگاهی افتاد، افزود: در بخش ارتباطات تلاش کردیم با اتاق بازرگانی، سازمان توسعه و تجارت همچنین با پیگیری‌های بخش بین‌الملل از هر فرصتی برای بهبود و توسعه فعالیت‌ها استفاده کنیم و در همین راستا ارتباط خوبی با کشورهای همسایه و منطقه برقرار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شش هیئت از ایران طی یک سال گذشته به کشورهای مختلف اعزام شده و هیئت‌هایی نیز از سایر کشورها به اصفهان سفر کرده‌اند. همکاری خوبی با وزارت امور خارجه و رایزنان در خارج کشور برقرار شده که تأثیرات مثبتی داشته است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با اشاره به تدوین برنامه بلندمدت برای مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی افزود: اصل مهم در این برنامه تبادل نظر در دریافت ایده‌ها و کسب‌وکارها بوده و هدف از آن نشان دادن توان اقتصادی استان اصفهان است.

به گفته طحانیان، نمایشگاه شتاب‌دهنده، هویت‌ساز و شبکه‌محور است و تلاش کرده است از همه زیرساخت‌ها و امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

وی اضافه کرد: توقع بخش صنعت از ما رویدادمحوری است و ما نیز به دنبال ارتباط بهتر بین بازار و صنعت هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ترکیه، مالزی و تاجیکستان برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اظهار کرد: این مهم در چارچوب اعزام گروه‌های مختلف انجام شده و در سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدید این دست برنامه‌ها با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

طحانیان تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه نمی‌تواند بر اساس بودجه مشخص یا اعتبارات جانبی محدودی که در اختیار دارد، از مشتریان خود پولی دریافت کند؛ این مجموعه هر ساله زیان انباشته دارد و هزینه‌ها پاسخگوی تأمین نیازها نیست. سال گذشته نیز گرفتار زیان‌دهی بودیم و درآمدزایی برای نمایشگاه در دستور کار ما نیست.

وی با اشاره به جابه‌جایی نمایشگاه از پل شهرستان به شرق اصفهان گفت: این انتقال باعث شد ۹۰ درصد مخاطبان نمایشگاه‌های مختلف، متخصصان و گروه‌های مرتبط شغلی و صنعتی باشند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: اصفهان امروزه در بخش‌هایی از جمله طلا، فرش، صنعت ساختمان و گردشگری برند و نشان‌دار است. همچنین ۲۵ درصد از شهرک‌های صنعتی مهم ایران در اصفهان مستقر هستند و ۵۱ رویداد نمایشگاهی طی  یک‌سال اخیر در اصفهان برگزار شده است.

کد خبر 661214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.