فروش ۳۵ میلیاردی، حضور دانش‌آموزان و چند روایت دیگر از نمایشگاه کتاب

فروش ۳۵ میلیاردی بخش حضوری نمایشگاه کتاب، حضور اردوهای دانش‌آموزی و تذکر برای رعایت پوشش اسلامی از جمله روایت‌های مهم روز چهارم نمایشگاه کتاب است.

به گزارش ایمنا، چهارمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مثل روزهای گذشته با استقبال خوبمخاطبان روبه‌رو شد و از نیم‌ساعت مانده به شروع ساعت کاری نمایشگاه کتاب یعنی ۱۰ صبح جمعیت پشت درهای شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) منتظر بازگشایی درهای بهار کتاب ایران بودند.

دانش‌آموزان نیز در قالب اردوهای دانش‌آموزی خود را به نمایشگاه کتاب می‌رسانند و از این رویداد فرهنگی بازدید می‌کنند.

برنامه‌های فرهنگی نیز همچنان در جای‌جای مصلای امام خمینی (ره) از جمله کوشک کتاب، گوشه نقد، سرای آموزشی و سرای ملل برگزار می‌شود.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره میزان فروش بخش حضوری و مجازی اظهار کرد: تا ساعت ۲۱ روز گذشته دستگاه‌های کارت‌خوان رسمی نمایشگاه ۳۵ میلیارد تومان فروش حضوری را ثبت کردند که اگر مبلغ کارت به کارت و کارتخوان غیررسمی را به این عدد اضافه کنیم، مبلغ فروش حضوری به ۴۵ میلیارد تومان می‌رسد. همچنین در بخش مجازی تا ساعت ۲۱ شب گذشته مجموع فروش‌ها به ۲۵ میلیارد تومان می‌رسد که از این مبلغ ۱۸ میلیارد تومان سهم ناشران و هفت میلیارد تومان سهم کتاب‌فروشان است.

وی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار نسخه در بخش مجازی نمایشگاه عرضه شده است و به تعبیری تا پایان روز سوم نمایشگاه قریب به ۷۰ میلیارد تومان فروش را ثبت کرده است که مردم از سراسر کشور از نمایشگاه خرید کردند.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۷۰ دستگاه مختلف در جهت برگزاری این رویداد بزرگ در تلاش هستند برای مثال به غیر از استقرار خودروهای سازمان آتش‌نشانی در مصلای امام (ره)، پایگاه‌های اورژانس نیست در اتوبوس‌های تعبیه شده در مصلای امام خمینی (ره) به مخاطبان یار مهربان خدمت‌رسانی می‌کنند.

یکی از نکات مهم در این دوره از برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور چندساعته انتشارات روزنه و بعد خداحافظی از نمایشگاه بود که به دلیل بازداشت مدیرعامل این انتشارات، روزنه نتوانست در نمایشگاه حضور داشته باشد.

روز گذشته نیز علی رمضانی، قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری خود گفت: به غرفه‌هایی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کردند، تذکر داده شد و پرونده‌ای برای این موضوع تشکیل شده است. همچنین در جلسه دوم کمیته تخلف ناشران از دو ناشر نسبت به رعایت نکردن پوشش مناسب تعهد کتبی گرفته شده است.

وی افزود: رویه کلی نمایشگاه در این موضوع راهبرد فرهنگی است و در همه مقاطعی که پیش‌بینی شده است، از درهای ورودی تا سالن‌ها، این رویه در حال انجام است.

شب گذشته نیز غرفه انتشارات آموت علی‌رغم رعایت پوشش اسلامی کارکنان این غرفه تذکر گرفت که موجب اعتراض مدیرعامل این نشر شد.

امسال و تا به این لحظه مخاطبان کتاب شاهد تشکیل صف‌های متفاوت برای کتاب نبودند اما همچنان باید منتظر روزهای آینده بود.

تاکنون نیز شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی و فرهنگی زیادی از نمایشگاه کتاب بازدید کردند؛ به عنوان مثال روز گذشته امیر دریادار حبیب‌الله سیاری از نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هنوز به نیمه نرسیده است و باید منتظر روزهای آخر هفته استقبال بیشتر مخاطبان بود.

منبع: فارس

کد خبر 661191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.