اهمیت توجه به حقوق حیوانات در چرخه طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم رعایت حقوق حیوانات، گفت: طبیعت و انسان به گونه‌ای خاص به یکدیگر متصل هستند، بهتر است بگوییم تمام موجودات به محیط اطراف خود وابسته هستند و بر هم تأثیر می‌گذارند، با پیشرفت و تغییر کردن سبک زندگی انسان‌ها میزان این تأثیرات بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _ یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ طی نشستی درباره مقیدسازی و بیهوشی حیات‌وحش برای محیط‌بانان و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری که با حضور مسئولان حفاظت محیط زیست استان و با تدریس دامپزشک سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برگزار شد، اظهار کرد: کارگاه آموزشی چگونگی مقیدسازی و بیهوشی حیات‌وحش برای ۵۰ نفر از محیط‌بانان و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست در محل سالن آمفی تئاتر موز تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این نشست دامپزشکی متخصص به‌صورت تئوری و عملی، روش‌های انتقال حیات وحش را به شرکت‌کنندگان آموزش داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هدف از برگزاری این نشست ارتقای دانش محیط‌بانان و کارشناسان برای انتقال اصولی حیات‌وحش آسیب‌دیده و یا بازگرداندن حیات‌وحش درمان‌شده به زیستگاه خود است.

وی تصریح کرد: طبیعت و انسان به گونه‌ای خاص به یکدیگر متصل هستند، بهتر است بگوییم تمام موجودات به محیط اطراف خود وابسته هستند و بر هم تأثیر می‌گذارند، با پیشرفت و تغییر کردن سبک زندگی انسان‌ها میزان این تأثیرات بیشتر شده است که گاهی اثرات خوب و گاهی نیز اثرات مخربی را به همراه دارد.

یوسف‌پور تاکید کرد: انسان‌ها بدون هیچ توجهی به زندگی خود ادامه می‌دهند و تصور می‌کنند که طبیعت برای همیشه همان‌گونه که باید باقی می‌ماند، اما سخت در اشتباه هستند، باید این نکته را یادآور شد که طبیعت به روند تکامل خود به سوی آینده پیش می‌رود و در این میان انسان‌ها و دیگر موجودات هستند که آسیب‌هایی شدید و غیرقابل جبرانی متوجه آنها می‌شود. پس احترام حقوق حیوانات و توجه به سلامتی آنان در حقیقت کمک به سلامتی انسان است که در چرخه طبیعت همه به هم نیازمند هستند، لذا باید به دیگر موجودات توجه شود.

کد خبر 661184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.