تکواندوکار دسته ۸۰- کیلوگرم یکی از امیدهای ایران در مسابقات قهرمانی جهان

مهران برخورداری که با مدال نقره گرنداسلم ووشی سال ۱۴۰۲ را آغاز کرده، به‌دنبال کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در باکوی آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از هشتم تا چهاردهم خردادماه به میزبانی جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵ هزار نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود و در وزن ۸۰- کیلوگرم این رقابت‌ها ۶۱ تکواندوکار با یکدیگر رقابت خواهند کرد و «مهران برخورداری» نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

برخورداری با اکثر تکواندوکاران مطرح ۸۰- کیلوگرم جهان تن‌به‌تن شده و آشنایی کاملی با راه مبارزه کردن با آن‌ها را بلد است. تکواندوکار قزوینی تیم ملی ایران که سال ۱۴۰۲ را با فینال گرنداسلم ووشی و مدال نقره این رقابت‌ها آغاز کرده است، تلاش می‌کند تا فینال مسابقات قهرمانی جهان را نیز تجربه کند. او مدال برنز دوره قبل را در اختیار دارد و اکنون یکی از مدعیان اصلی طلای این وزن در باکو است.

«سیمون آلسیو» نماینده تکواندو ایتالیا در باکو، اگرچه دستش از مدال در گوادالاخارا کوتاه ماند اما ارزش هر مسابقه را به خوبی می‌داند. قهرمان رقابت‌های جهانی منچستر ۲۰۱۹ و نفر اول رنکینگ جهانی، حالا آماده‌تر از هر رویدادی در باکو شرکت می‌کند. او در فینال گرندپری ریاض به مدال طلا رسید و اکنون برای حفظ جایگاهش، به این مدال نیاز وافری دارد.

«سیف عیسی» نفر دوم رنکینگ جهانی از مصر در المپیک توکیو برنز کسب کرد و این مدال را در جهانی ۲۰۲۲ مکزیک تکرار کرد. این تکواندوکار خوش‌نام و صاحب عنوان در بین تمام تکواندوکاران قدرتمند در یکی از اوزان پرترافیک رقابت‌های جهانی چشم امید زیادی به درخشش در باکو بسته است. برای این تکواندوکار سختی معنا ندارد و این مهم را در اکثر رویدادهایی که پا گذاشته، ثابت کرده است.

«شوخرات سالائف» حریفی نام‌آشنا است که برای تکواندوکاران ایرانی در بعضی از مسابقات تولید دردسر کرده است. او در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی «مهران برخورداری» را متوقف کرد؛ البته کار او بی‌جواب نماند و برخورداری در جهانی مکزیک برابر او به برتری رسید. به نظر می‌رسد نماینده ایران راه پیروزی مقابل او را به خوبی فراگرفته است، اما نباید فراموش کرد با توجه به پیشرفت تکواندو ازبکستان این تکواندوکار هم همچون سایرین به موفقیت در جهانی امیدوار است.

و «صالح الشرابتی» نایب‌قهرمان المپیک توکیو از کشور اردن گرچه بعد از این رویداد مهم از روزهای اوج خود فاصله گرفته است اما هیچگاه قهرمانی به این سطح را نمی‌توان دست کم گرفت. نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۲ بعد از این رویداد با وجود شرکت در رقابت‌های مهم تنها در چند تورنمنت دستش به مدال رسید و با توجه به جایگاه خوبش در رنکینگ جهانی در کنار سایرین برای خود در باکو شانس زیادی قائل می‌شود.

همچنین «وو هئوک پارک» در جهانی مکزیک کار بسیار بزرگی کرد و به‌سختی با پیروزی مقابل برخورداری توانست فینالیست شود و مدال طلا را از آن خود کند. او گرچه در گرنداسلم ووشی به رؤیای مدنظرش نرسید اما نحوه و سبک بازی کردنش نشان داد که همچنان کره‌ای‌ها در تکواندو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و روی کاغذ باید برای او شانس زیادی قائل شد. نفر سوم گرندپری رم این‌بار پرقدرت‌تر از همیشه به شیاپ چانگ باکو پا می‌گذارد، رویارویی دوباره او با مهران و تلاش نماینده ایران برای انتقام گوادالاخارا، می‌تواند دیداری جذاب را برای علاقه‌مندان به تکواندو در باکو رقم بزند.

کد خبر 661174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.