مشکلات مراکز درمانی فارسان باید رفع شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شبکه‌های بهداشت به صورت شبانه روزی باید فعال باشد اما چندین سال است که متخصصان در این مراکز در فارسان حضور پیدا نمی‌کنند که این موضوع، یکی از اعتراضات مناطق محروم و حاشیه‌ای دور از مرکز شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز_ یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این استان در مباحث کلان پیشرفت قابل توجهی داشت که جای تشکر از مسئولان را دارد اما در مباحث خرد به خصوص مباحث مربوط به شهرستان‌ها و شهرداری‌های کمتر توسعه یافته و محروم پیشرفتی آن گونه که مورد انتظار بود حاصل نشد.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی برای اجرا به شهرداری‌ها محول شد که در توان شهرداری نیست، به‌عنوان مثال در زمستان اخیر و بارش برف شهرداری‌ها آن‌گونه که باید به علت نداشتن تجهیزات نتوانستند کار انجام دهند و این خود معضل بزرگی شد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در تخصیص قیر و اجرای آسفالت با کمبود بودجه مواجه هستند و معضل اجرا دارند، همچنین با توجه به اینکه دومین صنعت و منبع درآمدزایی استان چهارمحال‌وبختیاری گردشگری است می‌طلبد به‌صورت ویژه این امر توسط مسئولان امر پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات شبکه‌های درمانی روستایی تصریح کرد: شبکه‌های بهداشت به صورت شبانه روزی باید فعال باشد اما چندین سال است که متخصصان در آنجا حضور پیدا نمی‌کنند که این موضوع، یکی از اعتراضات مناطق محروم و حاشیه‌ای دور از مرکز شهرستان است.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به کوهستانی‌بودن استان چهارمحال‌وبختیاری و آمار بالای تصادفات به خصوص در فصول سرد سال، تبدیل چهار خطه شهرکرد – فارسان به شش خطه و تأمین ماشین‌آلات راهداری و راهسازی در این محور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حاشیه‌های بی‌اثر در صحن جلسات شوراهای اسلامی افزود: در مواردی جلسات شورا به بحث‌هایی کشیده است و موضوع اصلی جلسه از دستور کار خارج می‌شود که مهمترین آفت این جلسات است؛ برنامه‌ریزی باید به‌نحوی انجام شود که در موضوعی به جمع‌بندی واحد برسیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت شهرها، تولید زباله نیز افزایش یافته است، لذا مسئولان باید برای مدیریت پسماندها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، چراکه کشورهای در حال توسعه هم‌اکنون پنج درصد سرانه تولید ناخالص ملی خود را برای خدمات مدیریت پسماند شهری هزینه می‌کنند؛ سالانه میلیون‌ها تن زباله در کشور تولید و از چرخه بازیافت خارج می‌شود.

کد خبر 661162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.