هوای مردم را باید در شرایط سخت اقتصادی داشته باشیم / از ظرفیت خیران و صنعتگران استفاده شود

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط سخت اقتصادی هوای مردم را داشته باشیم، گفت: مراعات حال مردم را باید کرد، به‌طوری که اگر جایی بین مردم و شهرداری مشکلی وجود دارد، مردم در اولویت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در نطق پیش از دستور هشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: شیخ طوسی و فردوسی هر دو در یک قرن می‌زیستند؛ یکی نماد مذهب و دیگری نماد ملی برای ما است.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین افزود: مردم شهر اصفهان در جنگ تحمیلی نقش مؤثری داشتند و شهدای بسیاری در راه دفاع از کشور تقدیم کردند، این مردم باید مورد لطف مسئولان قرار گیرند و بهترین خدمات به آن‌ها ارائه شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به موضوع آب و مصوباتی که اجرا نمی‌شود، داشته باشند تا جریان آب در زاینده‌رود به‌ویژه در شرق اصفهان پایدار بماند.

وی با بیان اینکه در بیمه‌های ساختمانی اعداد نجومی و در بعضی نقاط تا ۲۰۰ برابر رسیده است، تصریح کرد: این موضوع باید در جلسه‌ای با شهردار بررسی شود، زیرا پدیده‌ای نامتعادل است.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به قیمت‌های منطقه‌بندی شده گفت: برای یک واحد ۱۰۰ متری در منطقه یک، ۴۰ هزار تومان عوارض نوسازی صادر شده است؛ این قیمت‌ها در مناطق دیگر هم تأثیر دارد، در حالی که این به مردم فشار می‌آورد و مشکلاتی به‌وجود می‌آورد، لذا باید این موضوع پیگیری و با افزایش قیمت نامعقول ناشی از منطقه‌بندی برخورد شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۸ که شوراها راه‌اندازی شد، هر سال اختیاری از شوراها گرفته شده است، به‌عنوان مثال همین قیمت منطقه‌بندی نیز سال ۹۵ از دست شورا خارج شد که نتیجه آن ایجاد مشکل برای مردم است.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: مراعات حال مردم را باید کرد، به‌طوری که اگر جایی بین مردم و شهرداری مشکلی وجود دارد، مردم در اولویت قرار گیرند.

وی اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی هوای مردم را داشته باشیم؛ آیت‌الله مظاهری نیز در دیدار اعضای شورا بر لزوم کمک به مردم تاکید داشتند و گفتند که کمک به مردم نباید فراموش شود؛ یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند به مردم خدمت کند، شهرداری است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه ۳۷۰ خدمت در شهرداری تعریف شده است که باید به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود، تصریح کرد: دولت به دنبال فعال‌سازی بخش خصوصی است و از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: تعداد خیران و صنعتگرانی که به دنبال رفع مشکلات مردم هستند، کم نیست، لذا باید از ظرفیت آن‌ها برای خروج زندگی مردم از بن‌بست استفاده کرد، زیرا در حال حاضر مشکلات اقتصادی، خانواده‌ها را با مشکل مواجه روبه‌رو است.

کد خبر 661161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.