الاهلی قهرمان لیگ یک شد و به سطح اول فوتبال عربستان بازگشت

تیم فوتبال الاهلی که فصل گذشته در اتفاقی عجیب و باورنکردنی پس از سال‌ها به لیگ دسته‌اول عربستان سقوط کرده بود، موفق شد با کسب مقام قهرمانی دوباره به لیگ‌ حرفه‌ای عربستان بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال گذشته بود که تیم فوتبال الاهلی یکی از باقدمت‌ترین باشگاه‌های تاریخ عربستان با قرار گرفتن در جایگاه پانزدهم از بین ۱۶ تیم در لیگ حرفه‌ای، برای نخستین‌بار در تاریخ خود به لیگ دسته‌اول عربستان سقوط کرد.

این اتفاق تا حدی سنگین و تلخ بود که ۱۱ نفر از هواداران الاهلی از شدت ناراحتی جان خود را از دست دادند. همچنین با توجه به اینکه ارزش لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان قبل از سقوط الاهلی ۳۵۰ میلیون یورو بود، با سقوط این باشگاه ریشه‌دار ارزش این لیگ به ۲۸۱ میلیون یورو کاهش پیدا کرد و به این ترتیب سقوط الاهلی به دسته یک، ۶۹ میلیون یورو ضرر مالی به لیگ فوتبال عربستان وارد کرد.

با این وجود الاهلی برخلاف باشگاه‌های ریشه‌دار و پرطرفدار فوتبال ایران که سقوطشان از لیگ برتر به لیگ دسته‌اول به منزله نابودی و فراموشی است، با یک برنامه‌ریزی دقیق برای بازگشت به لیگ حرفه‌ای عربستان تلاش کرد و با پیتسو موسیمانه، سرمربی آفریقایی خود همچنین بازیکنان داخلی، پس از یک فصل به لیگ‌حرفه‌ای صعود کرد.

سبزپوشان الاهلی با کسب ۱۹ پیروزی، هشت تساوی و چهار شکست توانست ۶۵ امتیاز جمع کند و با سه امتیاز بیشتر نسبت به الاخدود رده دومی، با فتح لیگ دسته‌اول و عنوان قهرمانی، به لیگ حرفه‌ای بازگردد. الاهلی سه‌شنبه‌شب هفته گذشته مقابل العربی شکست خورد اما به‌علت قطعی‌شدن قهرمانی‌اش، مراسم اهدای مدال و جام را برپا کرد و جشن قهرمانی گرفت.

الاهلی قهرمان لیگ یک شد و به سطح اول فوتبال عربستان بازگشت

کد خبر 661141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.