حل چالش‌های زیست‌محیطی  با «دوقلوی دیجیتال»  در اسپانیا

مناطق سبز مورسیای اسپانیا به‌زودی و با بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال، تحولات چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی هگزاگون که در زمینه افزایش ایمنی و بهبود زیرساخت‌های شهری فعالیت می‌کند، مدعی شده است که به زودی و با بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال (برنامه رایانه‌ای که با استفاده از داده‌ها در دنیای واقعی، شبیه‌سازی‌هایی انجام می‌دهد)، به توسعه یک بستر سه‌بعدی در فضاهای طبیعی منطقه مورسیا خواهد پرداخت تا از این طریق به بهبود مشکلات احتمالی زیست‌محیطی کمک کند و به ارتقای وضعیت تالاب منطقه بپردازد. در این راستا، قرار است نرم‌افزاری اختصاصی در اختیار مدیران اسپانیا و منطقه قرار گیرد که بهره‌گیری از آن می‌تواند به تجزیه و تحلیل مشکلات مربوط به محیط زیست منجر شود و مدیران را به اعمال اقداماتی زودهنگام برای حل آن‌ها سوق دهد.

حل چالش‌های زیست‌محیطی  با «دوقلوی دیجیتال»  در اسپانیا

اثرات تغییرات اقلیمی

دوقلوی دیجیتال مورسیا به مسئولان بخش تغییرات زیست محیطی و چالش‌های جمعیتی این امکان را خواهد داد تا به مقایسه بصری تغییرات آب، گیاهان و محیط زیست در طول زمان بپردازند که این قابلیت آن‌ها را قادر به پیش‌بینی فجایعی نظیر سیل، آلودگی و اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی خواهد کرد و در نهایت، امکان اعمال استراتژی‌های مناسب را برای به حداقل رساندن لطمه‌های ناشی از آن‌ها فراهم خواهد آورد.

به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرار است در منطقه اجرا شود، نصب سنسورهایی است که امکان نظارت بر آلودگی هوا را فراهم می‌آورد، ضمن این‌که قابلیت استفاده از دوقلوی دیجیتال را برای شناسایی مناطقی با بالاترین نرخ افزایش دما ممکن می‌کند و از این طریق مدیران را به اعمال اقداماتی نظیر کاشت درختان برای به حداقل رساندن لطمه‌های ناشی از گرمای منطقه سوق خواهد داد.

پیش‌بینی مناطقی از مورسیا با بیشترین احتمال رشد جمعیت از دیگر قابلیت‌های فناوری دوقلوی دیجیتال کمپانی هگزاگون خواهد بود که به مدیران برای توسعه کشاورزی و صنعت در چنین محله‌هایی کمک خواهد کرد. مهم‌تر از همه این‌که داده‌های حاصل از سنسورهای نصب شده در فضاهای عمومی مختلف منطقه به مدیران برای اعمال اقدامات زودهنگام با هدف بهبود سلامت شهروندان از طریق مقابله با آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک زیادی خواهد کرد.

حل چالش‌های زیست‌محیطی  با «دوقلوی دیجیتال»  در اسپانیا

کد خبر 661101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.