مدیریت شهری دوره ششم تعامل خوبی با بهزیستی دارد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری در این دوره تعامل خوبی با سازمان بهزیستی داشته‌اند، گفت: ۳۶ هزار پرونده در بهزیستی شهرستان برای معلولان و زنان سرپرست خانوار وجود دارد که ۱۲ هزار پرونده از این تعداد در مراکز مثبت زندگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد سلمانی امروز _شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه_ در جلسه کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیران بهزیستی برای تعامل بیشتر در ارائه خدمات در محلات شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری در این دوره تعامل خوبی با سازمان بهزیستی داشته‌اند.

وی ادامه داد: ۳۶ هزار پرونده در بهزیستی شهرستان برای معلولان و زنان سرپرست خانوار وجود دارد که ۱۲ هزار پرونده از این تعداد در مراکز مثبت زندگی است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان ادامه داد: بر اساس قانون در آینده همه فعالیت‌های بهزیستی به این مراکز واگذار می‌شود، هدف اصلی از ایجاد این مراکز ارائه خدمات به صورت محله‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل مددجویان مسکن است، اضافه کرد: امیدوارم مدیریت شهری ما را برای رفع مشکل مددجویان یاری کند.

توانمندسازی از اولویت‌های نخست مراکز مثبت زندگی است

سیدمسعود حسینی‌نسب، مشاور مدیر کل بهزیستی و مسئول مراکز مثبت زندگی نیز در این نشست با بیان اینکه از ۲۰ سال پیش کلینیک‌های مددکاری راه‌اندازی شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ طرح فعالیت مراکز مثبت زندگی شکل گرفت، خدمات این مرکز خانواده محور و جامعه محور است، در سطح شهر و محلات این مراکز توسعه یافت.

وی با بیان اینکه ۲۲ فعالیت از ۱۵۰ مأموریت بهزیستی به این مراکز واگذار شده بود، تصریح کرد: سال گذشته دستورالعمل اصلاح شد، بر اساس این اصلاح سطح یک همه خدماتی که بهزیستی ارائه می‌دهد به این مراکز واگذار شد که اکنون در مرحله تصویب قرار دارد.

مشاور مدیر کل بهزیستی اصفهان افزود: بر اساس این اصلاح مراکز مثبت زندگی پنجره واحد همه خدمات اجتماعی در سطح کشور می‌شود و همه نهادها خدمات اجتماعی خود را از مسیر این مراکز ارائه می‌کنند.

حسینی نسب با تاکید بر اینکه توانمندسازی از اولویت‌های نخست این مراکز است گفت: این مراکز برای فعالیت‌های خود از همه ظرفیت‌های محله همچون شهرداری‌ها، مساجد و هیئت امنای آن، بسیج محلات و سازندگی، بقاع و امام زاده‌ها و شبکه بهداشت بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی سالمندان از دیگر مأموریت‌های این مراکز است، با توجه به اینکه بر اساس گزارش‌ها تا سال گذشته ۱۱.۵ درصد از جمعیت شهر اصفهان بیش از ۶۰ سال سن دارند، این عدد با سرعت رو به افزایش است.

مشاور مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصفهان شهر دوستدار سالمند است، برای توانمندسازی سالمندان ارتباط مستقیم با شهرداری داریم و مراکز مثبت زندگی روی این موضوع کار می‌کنند.

وی یادآور شد: جذب مشارکت‌های مردمی از دیگر وظایف مراکز مثبت زندگی است، با توجه به اینکه این مراکز محله محور هستند دسترسی به خیران دارند.

کد خبر 661023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.