ایجاد بانک چمن در پیست «گوکارت» شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: بانک چمن در پیست «گوکارت» جنب شهربازی شهر به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز_ شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه بازسازی چمن‌های پارک‌های سطح شهر، اظهار کرد: بعضی فعالیت‌ها همچون عبور و مرور شهروندان از روی چمن، ورزش صبحگاهی و همگانی، نصب چادر، قرار دادن ظروف داغ همانند کتری و قابلمه روی چمن موجب وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به سطح چمن پارک‌ها می‌شود و اصلاح این موارد ملزم به داشتن چمن‌های از پیش کاشته شده است.

وی افزود: به منظور واکاری‌، ترمیم و بازسازی چمن پارک‌های سطح شهر بانک چمنی در پیست «گوکارت» جنب شهربازی شهرکرد در مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ایجاد شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: این عملیات در فازهایی از قبیل تسطیح محیط، ریگلاژ، آماده‌سازی و کاشت بذر چمن انجام شده است و در صورت لزوم مقدار چمن مورد نیاز توسط دستگاه از این منطقه به صورت رول بریده و در محل مورد نظر نصب می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: حدود ۳۶ مجموعه بازی پلی‌اتیلن برای استفاده کودک و نوجوان از سال‌های اخیر تاکنون در پارک‌های سطح شهر ساخته شده است.

وی اضافه کرد: با مصوبات شورای عالی شهرسازی پارک دوست‌دار کودک در مجموعه پارک ملت شهرکرد جانمایی شده و طراحی آن توسط حوزه معاونت شهرسازی در حال انجام است، بدیهی است پس از تأمین اعتبار لازم برای احداث این پارک اقدامات لازم توسط واحدهای مربوطه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تصریح کرد: نگاه ویژه به رشد و خلاقیت کودکان سبب می‌شود استانداردسازی اماکن تفریحی و سرگرمی کودکان در پارک‌ها به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گیرد و تلاش می‌شود تمام مجموعه‌های بازی به زیرسازی و کف‌پوش ضربه‌گیر برای کودکان مجهز شود.

هاشمی با بیان اینکه هر ساله بازسازی و بهسازی وسایل بازی در پارک‌ها انجام می‌شود، گفت: سال جاری حداقل چهار مجموعه بازی پلی‌اتیلن در بوستان سمیه، اشکفتک، بوستان کوه‌پایه میرآباد و فضای سبز منظریه به مجموعه بازی‌های کودکان اضافه خواهد شد.

کد خبر 661004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.