فعالیت ۲۶ اکیپ مقابله با جوندگان در سطح شهر مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از فعالیت ۲۶ اکیپ مقابله با جوندگان در سطح شهر خبر داد.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور جوندگان در محیط‌های شهری به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب برای رشد و تکثیر آنها اجتناب‌ناپذیر است، تجربه‌های جهانی نشان داده است که نمی‌توان حضور آنها را به صفر رساند، چراکه این جوندگان در چرخه اکوسیستم شهری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر، در حال حاضر تعداد کانون‌های فعال جوندگان در سطح شهر مشهد از ۶۰ کانون فعال در سال ۱۳۹۵ به ۹ کانون کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶ اکیپ مبارزه با جوندگان در سطح شهر فعال هستند که با انجام اقداماتی همچون طعمه‌گذاری و بهسازی محیط در تلاش هستند تا جمعیت این جوندگان را در محیط‌های شهری کنترل کنند.

پذیرا ادامه داد: با توجه به استفاده از روش‌های نوآورانه و ترکیبی برای مقابله با جوندگان در کلان‌شهر مشهد، آموزش تخصصی به اکیپ‌های مقابله با جوندگان و آموزش به پاکبان‌های مشهدی در دستور کار قرار دارد و به صورت فصلی در هر دوره ۲۰۰ نفر ساعت تحت آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در حال حاضر در شهر مشهد از انواع طعمه‌های تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و بی‌خطر برای انسان و محیط زیست استفاده می‌شود تا بتوانیم با کمترین عوارض با جوندگان در محیط‌های شهری مقابله و مبارزه کنیم.

کد خبر 660962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.